خانه / نمایش جزییات خبر

شمیم عطر شهدای گمنام در شهرک قائم تهران

شمیم عطر شهدای گمنام در شهرک قائم تهران
مراسم تشییع پیکرمطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، صبح شنبه با حضور پرشور مردم در شهرک قائم تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، مراسم تشییع پیکرمطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور پرشور مردم در شهرک قائم واقع در منطقه سوهانک تهران برگزار شد. اهالی شهرک قائم ساعت ها قبل از ورود پیکر مطهر شهدای گمنام در ورودی شهرک و با نصب پلاکارد هایی با عنوان « تا انقلاب مهدی، نهضت ادامه دارد» ،منتظر رسیدن مهمانان نو رسیده بودند.

با ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس به شهرک، شهرک قائم بوی عطر شهدا به خود گرفت و مردم یکصدا با شعار هیئات من الذله، مرگ بر آمریکا، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست به استقبال پیکر مطهر شهدا رفتند و پیکر مطهر این دو شهید را از میدان قائم به سمت مسجد جامع نور ولایت، آرامگاه ابدی‌شان بدرقه کردند.

حضور بانوان نیز در این مراسم کم نظیر بود. خواهر شهیدی گمنام، خود را به این مراسم رسانده بود و با چشمانی اشک‌آلود می گفت: « برادرم را نیاوردند، برای دیدن برادرم آمده‌م!». عده ای از بانوان نیز برای شهدا اسپند دود می کردند و به شهدا خوش‌آمد می‌گفتند. 

تعدادی از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز به این مراسم آمده بودند تا همرزمان گمنام خود را به سوی خانه ابدی ‌بدرقه کنند.در این مراسم شخصیت هایی همچون سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس، سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران‌بزرگ، فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) حضور داشتند.

در هنگام تدفین پیکر این دو شهید، مادر شهیدی گمنام، با ولیچر خود را به کنار قبور مطهر این شهدا رساند و  سراغ فرزندش را از شهدا می‌گرفت و اشک می‌ریخت.

پیکر مطهر این شهدا پس تشییع و خواندن نماز به امامت حجت الاسلام دولت یار، در جوار مسجد جامع نور ولایت آرام گرفت.این دو شهید گمنام 22 و 23 ساله در عملیات والفجر 8 و عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمدند.

 

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید