خانه / نمایش جزییات خبر

مردم شهریار یک شهید گمنام دفاع مقدس را تا آرمگاه ابدی بدرقه کردند

مردم شهریار یک شهید گمنام دفاع مقدس را تا آرمگاه ابدی بدرقه کردند
مردم شهریار و باغستان در استقبالی باشکوه از یک شهید گمنام دفاع مقدس، پیکر مطهر این شهید را تا آرمگاه ابدی بدرقه کردند.

به گزارش فارس، امروز فرشتگان آسمان بال در بال گشودند تا یکی دیگر از فرزندان گمنام حضرت روح‌الله استقبال کنند.
مراسم تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در محله سعیدآباد باغستان امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم شهرستان شهریار در پادگان دپوی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی خاتمی امام جمعه شهریار با اشاره به اینکه این شهید گمنام دفاع مقدس سه روز است که فرماندهی دل‌ها را در شهریار بر عهده گرفته است، گفت: در ابتدای شروع جنگ بعد از اینکه کشور مورد حمله قرار گرفت، طارق عزیز وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای دلایل حمله به ایران را جدایی خوزستان و کردستان اعلام کرد.
خاتمی در ادامه افزود: ششم مهر سال 1359 صدام‌حسین در مصاحبه‌ای دیگر دلایل حمله به ایران را جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای منطقه وصف کرد و دیگر اینکه خوزستان ایران به شکلی مستقل اداره شود.
وی ادامه داد: صدام حسین هر چند به جدایی کردستان هم اشاره کرد ولی نام خلیج‌فارس را خلیج عربی خوانند؛ و در پایان مصاحبه‌اش به خبرنگاران تأکید کرد که ادامه مصاحبه را در تهران انجام خواهد دهد.
امام جمعه شهریار هم‌چنین در جمع باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام اظهار داشت: دشمن بعثی با هدف قرار دادن 190 مرکز اقتصادی و یک هزار و 500 کیلومتر تجاوز در مرزهای آبی و زمینی حمله‌ای تهاجمی به ایران اسلامی را آغاز کرد که با رشادت‌های سربازان دلیر اسلام،‌ این شهیدان سرفراز و فرمایشات رهبر کبیرمان، اسلام بر کفر پیروز شد.
وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص عاقبت صدام و سرنوشت او اشاره کرد و بیان داشت: این جنگ که عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی در برداشت، مرهون فداکاری 215 هزار شهید انقلاب اسلامی است.
امام جمعه شهریار، شهدا را مظهر قدرت ایران دانست و گفت: به فرموده حضرت علی علیه‌السلام این شهدا در زمین ناشناخته‌اند ولی در آسمان‌ها شناخته شده‌اند و این شهید گمنام که اکنون در برابر او قرار گرفته‌ایم توانسته است با حضور سه روزه خود در منطقه شهریار و باغستان فرماندهی دل‌ها را برعهده بگیرد.
در ادامه این مراسم فرماندهی قرار پشتیبانی دپوی نیروی زمینی ارتش، امیر حسین غلامرضایی گفت: ما امروز افتخار می‌کنیم که میزبان شهیدی سرفراز هستیم که در منطقه عملیاتی پنج‌وین عراق در والفجر 4 به شهادت رسیده است و اکنون به درخواست پادگان دپوی ارتش، این شهید عزیز در این مکان به خاک سپرده شد.
وی در ادامه سخنانش از حضور تمام مسئولان و اقشار مختلف مردم که در این مراسم شرکت کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: از اینکه فرهنگ ایثار و شهادت پاس داشته می‌شود، بسیار خوشحالیم و امیدواریم که فرهنگ غنی اسلام را زنده نگه‌ داریم.
در پایان این مراسم، پیام سردار باقرزاده مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مبنی بر تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید گمنام در شهرستان شهریار بود، قرائت شد.
به گزارش توانا، پیکر مطهر یک شهید گمنام امروز از منطقه یک سیدالشهدا (ع) واقع در سعیدآباد شهریار شروع شد و در میان خیل مشایعت‌کنندگان و مردم شهید پرور این شهرستان در پادگان دپوی ارتش شهریار در خانه ابدی‌اش به خاک‌ سپرده شد.
این شهید گمنام 22 ساله یکی از شهدای عملیات والفجر 4 بود که پیکر مطهرش امسال در منطقه پنج‌وین عراق تفحص شد و به میهنش بازگشت.

۱۳ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید