خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده:خداوند خواست این فرد خاک زمینش را در بیابان بفروشد تا این شهدا پیدا شوند

سردار باقرزاده:خداوند خواست این فرد خاک زمینش را در بیابان بفروشد تا این شهدا پیدا شوند
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم‌دیده‌ی شما. و سلام بر ارواح طیّبه و به رضوان الهی، بال‌گشوده‌ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از رجانیوز، سال گذشته در بیست و ششم خرداد ماه، یکی از ماندنی ترین حوادث تاریخ انقلاب رقم خورد.غوغای مردم و هنرمندان با آفرینش حماسه‌ی ماندگارتشییع 175 شهید خط شکن و غواص؛

این حماسه اما با تجلیل فوری رهبرانقلاب مواجه شد و در ساعات پایانی روز 26 خرداد پیام رهبر انقلاب در پی تشییع پیکر مطهر شهدا با حضور حماسی مردم تهران منتشر شد.

بسیاری از هنرمندان و شعرا نیز در پی  این اتفاق هنرآفرینی کردند که با استقبال ویژه مردم همراه شد.همچنین پویش مردمی و ماندگار #پیامی_آورده_اند با استقبال ویژه اهالی فرهنگ و هنر همراه بود.

 

 

به مناسبت اولین سالگرد تشییع حماسی شهدای مظلوم غواص گفتگویی با سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از برخی جزئیات ماجرای تفحص شهدای خط شکن و غواص گزارش می دهد.

توضیحات سردار باقرزاده از ماجرای کشف اجساد مطهر شهدای غواص

بسم الله الرحمن الرحیم

ما تقریبا سه سال قبل از پیدا شدن پیکر مطهر شهدای خط شکن و  غواص، اطلاع داشتیم  که قریب 200  تن  از شهدا به صورت دسته جمعی در یک نقطه ای حدفاصل  منطقه‌ی  ام الرصاص تا بصره دفن شده اند.نقطه برای ما معلوم نبود؛ منابعی هم که این خبر را به ما داده بودند مستقیما برای ما شناخته شده نبود.فقط واسطه هایی وجود داشتند که میگفتند این خبر رسیده است.

در یک مورد تقریبا نزدیک شده بودیم به آن فردی که مشخص شده بود چه کسی است. با توجه به اینکه خودش شاهد این حادثه(دفن دسته جمعی شهدای غواص)  بوده است، از او تقاضا کردیم که بیاید و گور را نشان بدهد اما بعد منصرف شد و احساس شد که او ترسیده است نقطه را نشان بدهد. تلاش زیادی کردیم که او را متقاعد کنیم که خطری متوجه او نخواهد بود و اگر بیاید مشکلی برای او پیش نمی‌آید اما اعتماد برایش پیش نیامده بود که بیاید و همکاری کند. 

تلاش های ما به نتیجه نرسید تا جاییکه یکی از اهالی در منطقه ابوفلوس که نزدیک نقطه محل کاوش است به صورت اتفاقی نقطه ای به ما نشان داد که برادرمان جناب سرهنگ عشقی به محل عزیمت کرد و 25 تن از شهدا را پیدا کرد که ما در مقطعی آنها را آوردیم و تشییع هم کردیم؛ البته اعلام نکردیم که در میان این شهدا، شهید غواص هم وجود دارد و بعضا دست هایشان هم بسته بوده؛

این زمین(محل دفن شهدا) در کنار جاده بصره به فاو  است.یعنی حدفاصل بین شط و جاده بصره به فاو؛ این زمین چسبیده به این نقطه است.هیچ سازه ای در آن نیست الا از این لانه کبوتری هایی که میسازند برای جذب کبوتر های سرگردان که در آنجا بوده و هیچ چیز خاصی دیگری در آن وجود ندارد.

 

 

صاحب آن زمین بدلیل مرغوبیت خاک تصمیم میگیرد که بخشی از آن خاک را به افرادی که در حوزه کارهای ساختمانی هستند به آنها بفروشد. بعد از آن شرکت هایی که مسوول خرید خاک بودند می‌آیند و با لودر خاک برداری میکنند و با کمپرسی این خاک را حمل میکنند.این دقیقا در همان نقطه ای بود که جناب آقای عشقی 25 تن از شهدا را پیش از این پیدا کرده بودند.

 

 

وقتی لایه برداری میشود از این زمین و حجم قابل توجهی خاک از آن برداشته میشود، بچه ها متوجه رد کانالی میشوند که جزئیات آن را برادرمان آقای گودرزی که مسوول کشف این شهدا در آن نقطه بودند توضیح میدهند که در فیلم خواهید دید.نکته ی مهم اینجاست که خداوند خواست این فرد خاک زمینش را در بیابان بفروشد تا این شهدا پیدا شوند.

 

۲۶ خرداد ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید