خانه / نمایش جزییات خبر

واکنش روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین به اظهار نظرهای مشاورین سازمان محیط زیست

واکنش روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین به اظهار نظرهای مشاورین سازمان محیط زیست
واکنش روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین به اظهار نظرهای عجیب مشاورین سازمان محیط زیست در خصوص آسیب زدن یادمان شهدا به محیط زیست!
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پس از تکرار اظهارات شاذّ خانم شهر بانو امانی توسط مشاور دیگر سازمان محیط زیست جناب آقاي کهرم ؛ جهت آگاهی مشاوران محترم سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین تنویر افکار عمومی مطالب زیر را به اطلاع عموم می رساند:
1-سخنان مشاورین سازمان محیط زیست بیانگر این مطلب است که علی الظاهر ایشان حتی برای یکبار هم که شده به زیارت شهدای گمنام در کوهستان مشرف نشده اند که اگر این توفیق نصیبشان می شد هرگز اینگونه اظهار نظر نمی فرمودند.
2-در تمامی مناطق کوهستانی که شهدای گمنام در آن مناطق به خاک سپرده شده اند مسیر دسترسی ،همان مسیر دسترسی متعارف کوهنوردان می باشد. 
3-در خصوص توجیه عجیب، مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ساخت دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در ارتفاعات تهران و اینکه رویش علف های خودرو موجب تلطیف هوای تهران می شود! علی الظاهر ایشان علف های خودروی اطراف دانشگاه آزاد علوم تحقیقات را دیده اند ولی چند ده هزار اصله درخت غرس شده در کنار حرم مطهر شهدای گمنام کلکچال و کهف الشهدا را ندیده اند. جای بسی تعجب است که مشاوران محترم سازمان محیط زیست از اقدام درختکاری در جوار حرم مطهر شهدای گمنام بی اطلاع باشند. لذا برای اطلاع ایشان و دیگر دلواپسان محیط زیست به برخی از اقدامات به عمل آمده در جوار حرمهای مطهر شهدای گمنام اجمالاً اشاره می شود :
الف- در سال 94 و به همت شهرداری تهران و با همکاری حرم مطهر شهدای گمنام کهف الشهداء تعداد 30000(سی هزار اصله) درخت در وسعت 150 هکتار از انواع ارغوان ، سرو، سرو خمره ای، زبان گنجشک و توت در دامنه جنوبی البرز غرس شده است. 
ب- در ارتفاعات کلکچال نیز به تعداد 10000(ده هزار) اصله درخت و در انواع چنار ، اقاقیا، زبان گنجشک و همچنین گردو و بادام ، سیب، گیلاس و آلبالو (از کنار حرم مطهر شهدای گمنام تا ایستگاه 3) توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خریداری و غرس گردیده است و همه ساله کوهنوردان عزیز از محصولات این درختان در مسیر کوهنوردی استفاده می نمایند. 
ج- مورد دیگر از اهتمام مسئولین امور شهدای گمنام در کشور به مقوله حفظ محیط زیست، مسئله انتقال و کاشت حجم بسیار بالایی از نخل های جیرفت (که به منظور تبدیل نخلستان به مزارع سیفی جات قطع می شدند باید اشاره نمود) در همین رابطه 200 اصله نهال به استان مازندران منتقل و  در محوطه باغ موزه دفاع مقدس این استان کاشته شد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفرهای مکرر به کشور عراق، طرح کمک به مالچ پاشی طی طرحی مشترک توسط جوانان ایرانی و عراقی در حد فاصل بصره تا نجف را ارائه نمودند ولی هیچ یک از مسئولین و مشاوران سازمان محیط زیست عکس العملی (حتی با نگاه نقادانه) نسبت به این طرح نشان نداده اند.
4-یکی از ملزومات کمیته جستجوی مفقودین در تشییع و تدفین شهدای گمنام در سراسر کشور حفظ و توسعه فضای سبز می باشد که توسط نمایندگان کمیته جستجوی مفقودین به مسئولین و دست اندرکاران تشییع و تدفین شهدا در استانها  ابلاغ می شود.
5-از ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست در خواست می گردد در انتخاب مشاورین خود دقت بیشتری نمایند تا افراد بدون اطلاع ، با دادن مشاوره غیر کارشناسی مسئولین محترم آن سازمان را به اشتباه نیاندازند و حوادث تلخی چون حادثه به گل نشستن کشتی تفریحی در اطراف جزیره کیش در زمستان سال 80 را برای مدیران سازمان محیط زیست دوباره رقم نزنند.
 در خاتمه از مشاورین سازمان حفاظت محیط زیست نیزدعوت به عمل می آید برای یکبار هم که شده به مناطق کوهستانی اطراف تهران که مزیّن به حضور شهدای گمنام گردیده است، مشرف شوند تا هم از نزدیک فضای سبز اطراف حرم ها را ملاحظه فرمایند و هم از هوای پاک اطراف مزار شهدا بهره ببرند چرا که در تهران به دلیل آلودگی مستمر هوا، مدت هاست نفس ها به شماره افتاده است. 
والعاقبه للمتقین
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین
۲۴ خرداد ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید