خانه / نمایش جزییات خبر

تاکنون 45 هزار شهید مفقودالاثر توسط گروههای تفحص شناسایی شده است

تاکنون 45 هزار شهید مفقودالاثر توسط گروههای تفحص شناسایی شده است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: تاکنون 45 هزار شهید مفقودالاثر توسط گروههای تفحص شناسایی شده است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سیدمحمد باقرزاده " فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح"دوشنبه شب در آیین ترحیم شهید تفحص محمد پازوکی طرودی در شبستان اعظم آستان مقدس امام‌زاده یحیی (ع) سمنان، افزود: حدود پنج هزار شهید مفقو الاثر دیگر نیز باقی مانده که باید تفحص شوند.
باقر زاده با بیان اینکه کار تفحص باقی مانده شهداء ادامه دارد، اظهار کرد: گروه شهید پازوکی طرودی در هفته اخیر موفق به پیدا کردن پیکر 15 شهید دیگر از این منطقه شدند.
وی خاطرنشان کرد : پیکر یکی از شهیدان روزهای اول جنگ هم همزمان با بعثت پیامبر اکرم (ص) پیدا شده است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور ادامه داد: حاکم شدن دین و ارزشهای اسلامی در جامعه یکی از مهم ترین آرزوهای شهدای هشت سال دفاع مقدس بود که بر همگان فرض است به این موضوع بیشتر پرداخته شود.
سردار باقر زاده یادآور شد: شهیدان مردانی بودند که در وفا به ایمان و علم الهی پایدار بودند و امروز مردم سمنان شهیدی را بر دوش خود تشییع کردند که مایه فخر و مباهات این ملت است. 
وی گفت : این شهید که در جستجوی همرزمان شهیدش به شهادت رسید جز افرادی است که نمی توانست شاهد ماندن پیکر شهدا در میدان شهادت باشد و به این دلیل با جرات وارد میدان شد تا عزیزان خانواده های چشم انتظار را برگردانند. 
باقر زاده با بیان اینکه اوج تکریم شهدا ایستادگی در برابر بیگانگان است، تصریح کرد: اگر یاد شهدا فراموش شود دشمن به این ملت طمع خواهد کرد. 
سردار باقر زاده با اشاره به ویژگیهای اخلاقی نیک شهید پازوکی گفت: این شهید در هفته اخیر با کمک دوستانش پیکر 15 شهید را از این منطقه پیدا کرد و با وجودی که تنها یک مین در این منطقه وجود داشت، به این شهدا پیوست. 
وی ادامه داد: شهادت مقدمه می خواهد و این مقدمه چینی که شرط اول شهادت است نیز یکی از ارزش های آن به شمار می رود. 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: یکی از ژنرال های برجسته کشورهای دوست در دیدار با یکی از فرماندهان گفته بود که شما چه کرده اید که وقتی یک شهید مدافع حرم به کشورتان باز می گردد صدها جوان برای رفتن به همان میدان اعلام آمادگی می کنند. 
وی بیان کرد: این سوالی است که باید مادران ما پاسخ دهند که فرهنگ شهید و شهادت را با این جوانان عجین کرده اند. 
سردار باقر زاده با بیان اینکه وجود شهدای مدافع حرم نشان از رشد و بالندگی این ملت است، بیان کرد: این حضور مردمی پای پیکر شهیدانی چون شهید پازوکی همان ارزش های شیعیان علی (ع) است. 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دستگاه جسد یاب شهید توسط شهید پازوکی مخترع سمنانی اختراع شد، گفت: شهید پازوکی مرد روزهای سخت بود.
سردارباقرزاده با اشاره به دیگر خصوصیات اخلاقی شهید پازوکی اظهار داشت: این شهید فرصت‌های شغلی فراوانی داشت و می‌توانست در کارهای دیگر اختراعاتی داشته باشد.
وی بابیان اینکه احساس تکلیف و ارادت این شهید نسبت به شهیدان وی را به گروه تفحص کشاند، تصریح کرد: شهید محمد پازوکی طرودی به‌صورت داوطلبانه دستگاهی را برای تسریع در کشف پیکر مطهر شهدا اختراع کرد و به کمک نیروهای تفحص آمد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهید محمد پازوکی طرودی جان خود را فدا کرد تا خانواده شهیدان جاویدالاثر از چشم‌انتظاری بیرون بیایند و هرچه سریع‌تر به پیکر مطهرشان برسند.
وی خاطرنشان کرد: اختراع این شهید کاری بی‌نظیر بود که وی به‌اتفاق دوستانش این اختراع را پایه‌گذاری کرد.
باقرزاده بابیان اینکه اختراع این بسیجی سمنانی درروند تفحص پیکر شهدا سرعت داده است گفت: تلاش‌های شهید محمد پازوکی طرودی نتیجه داد و سبب موفقیت‌های بسیار زیادی شد.
وی بابیان اینکه اولین دیدار من با این شهید در منطقه طلاییه صورت گرفت، افزود: در اولین دیدار با این شهید وی به من گفت شما هر جا پا بگذاری حتی اگر میدان مین باشد من همراه شما هستم.
مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در همان روزهای اول که با وی جهت جست‌وجوی پیکر شهدا به مناطقی که حتی برخی از آن‌ها مین آلوده بود، رفتیم، تصریح کرد: در همان اوایل به اراده محکم شهید محمد پازوکی طرودی پی بردم و مطمئن شدم که او برای انجام این کار مصمم است.
سردار باقر زاده افزود: نوآوری‌های شهید پازوکی تفحص پیکر مطهر شهدا را سرعت بخشیده است.
به گفته وی شهید پازوکی در حال تکمیل اختراع خود بود تا بتواند پیکر شهیدان ایرانی را از جنازه عراقی ها تشخیص دهد.
باقر زاده در بخشی دیگر از سخنان خود از استاندار سمنان خواست تا در اتمام پروژه پارک موزه دفاع مقدس حمایت لازم را به کار گرفته و به صورت جدی در این کار وارد شود.
شهید محمد پازوکی طرودی عصر شنبه و پنج روز پس از انفجار مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا (پنجوین عراق) که در جریان تفحص شهدا به وقوع پیوست؛ آسمانی شد.
استاندار سمنان، جمعی از روحانیون و مسئولان استانی، خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در این آیین حضور داشتند.


 پیکر شهید محمد پازوکی طرودی در سمنان تشییع شد

تشییع و خاکسپاری شهید محمد پازوکی + فیلم

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید