خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده: ملت ایران نمی خواهد با امریکا سازش کنند

سردار باقرزاده: ملت ایران نمی خواهد با امریکا سازش کنند
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران همواره ثابت کرده اند که نمی خواهند با آمریکا سازش کنند .

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار محمد باقر زاده روز چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید سرهنگ علیرضا شمسی پور در همدان افزود: ملت ایران از هیچکس باکی ندارد و سردار سلامی به خوبی توانست پاسخ ملت ایران را به گوش جهان برساند. 

وی با بیان اینکه وجود شهدای مدافع حرم نشان از رشد و بالندگی این ملت است بیان کرد: این حضور مردمی پای پیکر شهیدانی چون شهید شمسی پور همان ارزش های شیعیان علی (ع) است. 
سردار باقر زاده گفت: شهیدان مردانی بودند که در وفا به ایمان و علم الهی پایدار بودند و امروز مردم همدان شهیدی را بر دوش خود تشییع می کنند که مایه فخر و مباهات این ملت است. 
وی ادامه داد: این شهید که در جستجوی همرزمان شهیدش به شهادت رسید جزو افرادی است که نمی توانست شاهد ماندن پیکر شهدا در میدان شهادت باشد و از روز اول جنگ نیز به صورت مداوم در همه میدان های جهاد حضور داشت. 
وی ادامه داد: شهید شمسی پور هفتمین شهید تفحص استان همدان است و هم اکنون استان همدان پس از تهران بیشترین شهید تفحص کشور را در خود جای داده است. 
وی بیان کرد: امثال شهید شمسی پور نمی توانند شاهد فراموشی یاد این شهدا باشند به این دلیل با جرات وارد میدان می شوند تا عزیزان خانواده های چشم انتظار را برگردانند. 
وی با بیان اینکه اوج تکریم شهدا ایستادگی در برابر بیگانگان است تصریح کرد: اگر یاد شهدا فراموش شود دشمن به این ملت طمع خواهد کرد. 
سردار باقر زاده با اشاره به ویژگیهای اخلاقی نیک شهید سردار شمسی پور گفت: این شهید در هفته اخیر با کمک دوستانش پیکر 15 شهید را از این منطقه پیدا کرد و با وجودیکه تنها یک مین در این منطقه وجود داشت با پاهای قلم شده به این شهدا پیوست. 
وی ادامه داد: شهادت مقدمه می خواهد و این مقدمه چینی که شرط اول شهادت است نیز یکی از ارزش های آن به شمار می رود. 
وی اضافه کرد: یکی از ژنرال های برجسته کشورهای دوست در دیدار با یکی از فرماندهان گفته بود که شما چه کرده اید که وقتی یک شهید مدافع حرم به کشورتان باز می گردد صدها جوان برای رفتن به همان میدان اعلام آمادگی می کنند. 
وی بیان کرد: این سوالی است که باید مادران ما پاسخ دهند که فرهنگ شهید و شهادت را با این جوانان عجین کرده اند. 
سرهنگ پاسدار علیرضا شمسی‌پور، بازنشسته سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان، یکی از اعضای باسابقه تیم تفحص پیکر مطهر شهدا، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسئول بسیج ورزشکاران همدان، صبح روز 13 اردیبهشت ماه 95 در عملیات جستجوی پیکر مطهر شهدا در ارتفاعات کانی‌مانگا منطقه پنجوین عراق بر اثر انفجار مین والمری به شهادت رسید. 
شهید شمسی‌پور متولد سال 1345 در همدان است و از وی دو فرزند دختر و پسر به جای ماند. 

 


 

جزئیات حادثه انفجار مین در عملیات ۲ روز پیش تفحص شهدا

مبادا برجام موجب توهم برخی‌ها شود/ تکریم شهدا از سوی مردم همدان نشانه رشد و بالندگی آنها است

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید