خانه / نمایش جزییات خبر

نخستین یادواره 8 شهید گمنام در زرند برگزار شد

نخستین یادواره 8 شهید گمنام در زرند برگزار شد
در مراسمی، نخستین یادواره هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان زرند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس ، ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) نخستین یادواره هشت شهید گمنام دفاع مقدس شهرستان زرند برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد صمدی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت یاد شهدای گمنام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا با الگو گرفتن از قرآن در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های عظیمی را آفریدند.
وی برگزاری یادواره شهدا را یادآور رشادت، گذشت و فداکاری هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: ما مدیون این دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها هستیم.
صمدی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام شهادت است و شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد، افزود: کمترین کاری که ما به عنوان مسئول می‌توانیم انجام دهیم، حفظ و گسترش فرهنگ شهادت است، زیرا این فرهنگ انقلاب اسلامی ما را بیمه کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند نیز در این مراسم بیان داشت: یادواره هشت شهید گمنام دفاع مقدس شهرستان برای نخستین بار توسط اداره اوقاف و امور خیریه زرند و با همکاری دفتر امام جمعه و سپاه پاسداران برگزار شده است.
علی حسنی‌نژاد افزود: پیکر پاک و مطهر هشت شهید گمنام سال 1380 در مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی زرند‌ ـ راور به خاک سپرده شد.
در این مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در جوار قبور مطهر شهدای گمنام و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های والای شهدا‌ و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.
همچنین در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) شهرستان زرند یکپارچه غرق در عزا و ماتم است و شیفتگان آن امام با حضور در اماکن مذهبی با برپایی مجالس عزاداری و سخنرانی در غم شهادت آن حضرت به عزاداری پرداختند.
همچنین به همین مناسبت کاروان عزاداری در شهر زرند با حضور مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان‌، ایثارگران و اقشار مختلف مردم برپا شد.
در این مراسم معنوی عزاداران در حالی که بیرق‌های مزین به آیات الهی در دست داشتند، مسیر چهارراه برق تا مسجد امام صادق (ع) شهرک ولایت را طی کردند.
۱۳ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید