خانه / نمایش جزییات خبر

راهیان نور باید به بخش کنجکاوی‌ها پاسخ دهد

راهیان نور باید به بخش کنجکاوی‌ها پاسخ دهد
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: راهیان نور باید به بخش کنجکاوی‌ها پاسخ دهد و اگر برای کسی در زمینه جنگ، ادامه جنگ و نوع عملیات‌ها ابهام‌ و سوالی به‌وجود آمده است برطرف کند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به اینکه حرکت راهیان نور در مناطق عملیاتی است و آن مناطق بزرگترین محور عبرت های تاریخی است، می تواند برای هر نسلی از جمله نسل جوان و برای همیشه عبرت آموز باشد.
سردار سید محمد باقرزاده افزود: این معابر عملیاتی یادآور شهدا و در حقیقت سرمایه های معنوی و اجتماعی هستند و شهدا برای آموختن مفاهیم فرهنگ ایثار، ‌جهاد و شهادت امری تاثیرگذارند بوی‍‍‍‍ژه برای نسل جوان که به دنبال الگوگیری است.
وی با بیان اینکه کسی نمی تواند تاثیر شهدا را در حفظ امنیت، انسجام ملی و اقتدار نظامی منکر شود، گفت: مردم واقف هستند که شهدا بودند جلوی دشمن را سد کردند، عزت آفریدند و استقلال این مملکت و تمامیت ارضی را حفظ کردند.
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دفاع مقدس ذخیره ارزشمندی برای جوان هاست که بتوانند با تکیه بر این تاریخ نورانی و تجربه گرانسنگی که در دل بحران و جنگ بدست آمده است برای اداره کشور استفاده کنند. 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین با بیان اینکه راهیان نور سکوی پرتابی در دل تاریخ برای بهره گیری از آن ذخایر ارزشمند است گفت: شهدا، نخبگان فرهنگی هستند چرا که هر سه فرهنگ ایثار،‌ جهاد و شهادت را  به منصه ظهور رساندند و به طبع آن راهیان نور فرصتی ایجاد کرده است که جوانان با خانواده شهدا آشنا شوند و آنها را فارغ از همه قومیت ها،‌ مذاهب، طوایف و قشرهای مختلف تکریم کنند.
وی با بیان اینکه کشور در طول هشت سال دفاع مقدس با بحران بزرگی بنام جنگ تحمیلی مواجه بود، گفت: جوان ها وقتی وارد این مناطق می شوند با ابعاد تاریخی دفاع مقدس، هرچند فشرده آشنا می شوند و چگونگی آغاز، بلوغ و افول جنگ را درک می کنند.
سردار باقرزاده افزود: جوانان باید با بحران های کشور و مدیریت بحران آشنا باشند و بعد در کشور نقش آفرینی و کشور را اداره کنند.
وی نقش آفرینی جوانان را در طول دوران دفاع مقدس بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: عموما حوادث مهم دوران دفاع مقدس را جوانان رقم زدند اعم از فرمانده، رزمنده و جوانان درتقویم خاطرات خودشان نقش جوان ها را برجسته می بینند.
سردار باقرزاده حماسه هویزه را نمونه ای از نقش آفرینی جوانان دانشجو دانست که می تواند بسیار الهام بخش باشد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین افزود: مظلومیت شهداست که آنها را فارغ از نام و نان به جوانان معرفی می کند و این معنا را به جوانی که قلبی لطیف و سرشار از عشق دارد منتقل می کند، که شهدا می توانستند تا خدا اوج بگیرند بدون اینکه نامی را ازخودشان به جای بگذارند. 
وی تاکید کرد: این فرصت مناسبی برای جوانان به‌ویژه دانشجویان است تا در این سفر تجربیات جدیدی کسب کنند.
سردار باقرزاده گفت: این سفر فرصت خوبی است برای جوان هایی که در هر 3 بخش راهیان نور اعم از اعزام، ‌اسکان و یادمان برنامه ریزی کنند و متوجه باشند که فرهنگ جهاد مقدس را باید همواره بها دهند و اینطور نباشد که درخصوص حقایق ارزشی کشور بی تفاوت باشند و خدای نکرده درباره آن سهل انگاری کنند.
وی افزود: یکی از دیگر تاثیراتی که راهیان نور در مسائل روحی و روانی می تواند داشته باشد، این است که انسان به این مناطق سفر و احساس کند که ادای دین به  شهدا کرده است. 
سردار باقرزاده با اشاره به اینکه راهیان نور درس هیهات مناالذله است، افزود: این درس ها انسان را در مقابل استکبار و تهدیدات دشمن مقاوم می کند و انسان می تواند بایستد و از طرفی اراده و عزم او را قوی تر می کند.
وی با بیان اینکه حضور جوانان در راهیان نور باعث می شود باور کنند که اسلام و انقلاب حقانیت داشته است و دارد، گفت: این سفر باعث افزایش اعتماد بنفس ، روحیه تعامل و وحدت با خودی ها در جوانان می شود.
سردار باقرزاده ادامه داد: حضور در راهیان نور باعث بی اعتمادی به بیگانگان و ظلم هایی که بیگانگان در طول 8 سال جنگ تحمیلی کردند، می شود و این معنا و باور را در جوانان تقویت می کند که ما نباید به دشمن و بیگانگان اعتماد کنیم و باید در مقابل دشمن سر تسلیم ناپذیری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید برای فداکاری و شهادت اشتیاق داشته باشیم و در مقابل مشکلات و موانع سست نشویم.
سردار باقرزاده با بیان اینکه در راهیان نور فرهنگ عاشورا،‌ نفی سلطه، استکبار و نفی ظلم مرور می شود، راهیان نور را سراسر حماسه، شعور و ‌شور دانست و افزود: راهیان نور آمادگی برای مواجه با خطرات و سختی ها را در انسان بالا می برد و انسان می تواند در کنار ثبات و آرامش با مشکلات نیز مواجه شود.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

۱۴ فروردین ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید