خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری یادواره 5 شهید گمنام بخش قهستان

برگزاری یادواره 5 شهید گمنام بخش قهستان
ششمین سالگرد 5 شهید گمنام بخش قهستان 12 مهر با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی در محل مزار شهدای گمنام بخش قهستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران ، در ابتدای این مراسم «قهرمان رشید»، استاندار خراسان جنوبی گفت: ویژگی‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نهضت امام خمینی در مقایسه با انقلاب‌ها، حرکت‌ها و خیزش‌ها در دنیای امروز تفاوت‌های منحصر به فرد دارد.

رشید، اسلامی بودن انقلاب را از ویژگی‌های اصلی آن دانست و افزود: انقلاب ما تکیه اصلی و اساسی بر تعالیم حیات‌بخش اسلام و قرآن و وحی است.

دفاع مقدس نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به شمار می آید

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دفاع مقدس از انقلاب اسلامی جدا نیست بلکه نقطه عطفی در تثبیت و بقای انقلاب به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس مولود انقلاب اسلامی که مبین آن حضرت امام جعفر صادق‌(ع) بود و اسلامی که در خدمت ارزش‌های اسلامی و محرومان جامعه و مظلومین جامعه باشد و به سمت و سویی خواهد رفت که بر ارزش‌های اسلامی، قرآنی و فطرت و وحی استوار است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در برخی کشورهای اسلامی مسوولان به ظاهر اسلامی هستند و به جای اینکه به کشور اسلامی خودشان خدمت کنند به دشمنان خود اسرائیل و آمریکا خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاخصه دیگرانقلاب اسلامی رهبری اسلامی و منحصر به فرد انقلاب و دفاع مقدس است تصریح کرد: تفکرات امام خمینی‌(ره) و رهبری‌های مقام معظم رهبری در جهان فراگیر شده است و این رهبری در هیچ کجای جهان سابقه ندارد.

رشید مردمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های این انقلاب دانست و افزود: مردمی بودن و با امام و ارزش‌های اسلامی بودن از ویژگی‌های بسیار مهم است که در انقلاب اسلامی و هم در صحنه عاشورا و دفاع مقدس نمایان بود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ما امروزه الگویی برای تمام کشورهای اسلامی و نقطه ماندگار و بی‌نظیر در تاریخ اسلام باقی خواهد ماند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: عاشورایی بودن انقلاب اسلامی با الهام گرفتن از حماسه حسینی در صحنه کربلا بود که در بنای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موج می‌زند.

وی تاکید کرد: ما باید پاسدار خون شهیدان و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس باشیم و در ادامه این رسالت خطیر در جهت احیای ارزش‌های اسلامی و انسانی گام برداریم به گونه‌ای که اهداف شهدا را مد‌نظر داشته باشیم.

همچنین سردار «علی مولوی»، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و مسئول تولیت آستان مقدس شهدای گمنام قهستان گفت: امسال ششمین سالی است که مردم پا به پای مسئولان برای تقویت مکتب ناب اسلام از شیعه و سنی برای دفاع از اسلام و تفکر ناب اسلامی در این مراسم شرکت می‌کنند و یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند.

ارتقای سیرت سیاسی، تنها راه مقابله با تهدیدات نرم دشمن است

مولوی تنها راه مقابله با تهدیدات نرم دشمن را ارتقای سیرت سیاسی دانست و تصریح کرد: آگاهی کامل از شرایط دفاع از آرمان های اسلامی و انقلاب و تربیت دینی از جمله ضروریات فعلی جامعه و تداوم بخش خط سرخ شهادت است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «علی خداپرست»، امام جمعه قهستان نیز با اشاره به شهادت امام صادق (ع)نیز در این مراسم افزود: زحمات و تلاش های امام صادق (ع) باعث شده است که اصل اسلام و دین به دست ما برسد و امام صادق (ع) کسی است که امروز نه تنها شیعه بلکه تمام جهان اسلام عزادار است.

وی بر حفظ وحدت کلمه بین مسلمانان تاکید و خاطر نشان کرد: حفظ وحدت کلمه زمینه شکست آنان در جنگ نرم را فراهم می کند.

۱۳ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید