خانه / نمایش جزییات خبر

یمن تصویر مقاومت، سلحشوری و ایستادگی است/ الگویتان مالک اشتر باشد/ ماجرای تشییع 4 شهید یمنی در آمل

یمن تصویر مقاومت، سلحشوری و ایستادگی است/ الگویتان مالک اشتر باشد/ ماجرای تشییع 4 شهید یمنی در آمل
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: ملتی که ریشه در تاریخ دارد و شخصیت هایی مانند مالک اشتر دارد ملت بزرگی است.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا ، سردار "سیدمحمد باقرزاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در جمع زائران یمنی که در یادمان معراج شهدای اهواز حضور یافته بودند، اظهار داشت: یمن همیشه برای ما تصویر مقاومت، شجاعت و سلحشوری بوده است.

وی ادامه داد: اولین مسلمانی که از دیار مازندران خدمت پیامبر اسلام(ص) رسید، دیلمی اسلم بود و بعد از آن شخصیت هایی بودند که در کنار امیرالمومنین(ع) بودند.

باقرزاده تصریح کرد: ارتباط ایران و یمن قبل از اسلام برقرار بوده است. اویس قرنی و مالک اشتر یمنی بودند. اخیرا در رقه سوریه جنگی با تروریست ها داشتیم در تاریخ نیز جنگی در رقه بوده است.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) مالک اشتر را با جمعی از یمنی ها به سمت معاویه فرستاد. امیرالمونین خود را به مالک رساند، پلی بر فرات زد و خود را به رقه رساندند و در آنجا دشمن را شکست دادند. در رقه یادمانی از شهدای یمنی داریم.

باقرزاده خاطرنشان کرد: سال گذشته در تاریخ 10 فروردین در معراج شهدای اهواز صحبتی در رابطه با یمن داشتم. در آنجا گفتم "رِژیم آل سعود هرگز قادر نخواهد بود یمن را در سلطه خود بگیرد چرا که یمنی ها در طول تاریخ دل داده خاندان عصمت و طهارت بوده اند. این جنگ شبیه جنگ غزه است. به مرور زمان جهان از آل سعود متنفر خواهد شد و مردم یمن به مانند انبار باروتی هستند که با انفجار، آل سعود را خاکستر خواهند کرد. ارتش عربستان فاقد سازمان، فرماندهی و توانایی مدیریت نبرد و جنگ و کنترل و هدف گیری در یک جنگ طولانی است و سرانجام این جنگ مانند جنگ در عراق و سوریه به ضرر عربستان و آمریکا خواهد بود."

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بیان داشت: مردم مومن، مقاوم و ساده زیست یمن توانایی دفاع از خود را در سخت ترین شرایط دارند. ملتی که ریشه در تاریخ دارد و شخصیت هایی مانند مالک اشتر دارد ملت بزرگی است و باید بر آن تاکید کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) مسلمین 2 دسته شدند. گروهی دین را در خدمت دنیا و گروهی دیگر دنیا را در خدمت دین قرار دادند. امیرالمومنین علی(ع)، فرزندان و پیروانش کسانی بودند که همه ی دنیا را در خدمت دین بردند و البته جماعتی مانند معاویه، فرزندانش و عباسیان دین را در خدمت دنیا قرار دادند.

باقرزاده اضافه کرد: این جریان همواره در طول تاریخ وجود داشته است. فرزندان ائمه در جای جای عراق، ایران و برخی کشورهای منطقه کوله بار مبارزه را بر دست گرفتند تا دین جدشان را احیا کنند. در استان مازندران 1222 امامزاده داریم که در شمال ایران مروج جریان اسلام بودند که یکی از آن ها "ناصر کبیر" است که برای شما شناخته شده و در شهر آمل دفن است. بعد از ایشان سیدمیرقوام الدین مرعشی است که حکومت اسلامی را تشکیل داد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: البته جریان فرزندان ائمه همه جا با جنگ پیش نرفت. حرکت ائمه و فرزندانش به مانند ناخدای کشتی است که به موقع نیاز دستور می دهد بادبان ها را بالا بکشند، پایین بیاورند و یا لنگر بیندازند. ممکن است جایی لازم باشد امام جنگ کند و ممکن است جایی نرمش داشته باشند. البته ما صلحی با ظالم نداریم. در مورد امام حسن مجتبی(ع) در متن قرارداد با معاویه "ترکت القتال". یعنی اطلاق النار یعنی آتش بس.

وی تصریح کرد: شاید در روزهای آینده مردم یمن به جایی رسند که صلح کنند اما باید بغض و کینه نسبت به دشمن را در دل خود نگه دارند. بعد از واقعه کشتار اول حجاج ایرانی در مکه که در زمان فهد صورت گرفت، امام فرمودند حتی اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی گذریم و هر روز که جلوتر می رویم این فرمایش امام بیشتر اثبات می شود.

باقرزاده بیان داشت: دفاع مقدس تصویری از مکتب دفاعی امام خمینی(ره) است. ما در این مکتب برای پیروزی و حتی برای شهادت نمی جنگیم. ما برای رضای خدا می جنگیم. اگر امروز بنا بر این باشد که بر دشمن بتازیم، می تازیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یمنی ها در تکلیفی نگاه کردن به جنگ، تکلیف محورترند. چرا که مالک اشتر اینگونه عمل کرد زمانی که او به پشت خیمه معاویه رسید به فرمان امام بازگشت چرا که در آن لحظه تکلیف داشت به نبرد ادامه ندهد پس الگوی شما در جنگ و صلح باید مالک اشتر باشد چرا که امام گاهی می جنگد و گاهی دست از جنگ بر می دارد شما از این فرصت حضور در ایران استفاده کنید. درس های دفاع مقدس را بیاموزید و برای مردم یمن هدیه کنید.

سردار باقرزاده با اشاره به راهیان نور تاکید کرد: عبور از این مناطق عملیاتی در واقع عبور از معابر عبرت های تاریخی است. در مورد دفاع مقدس نکته ای که باید یادآوری شد این است که صدام خیلی تلاش کرد تا دفاع مقدس را به جنگ عربی علیه عجم تبدیل کند. صدام نیز برای توجیه کار خودش مدعی بود ایرانی ها مجوس هستند و خودش را نماینده اسلام و کشورهای عربی می دانست.

وی ادامه داد: صدام معتقد بود جنگ 1 ماه به طول می کشد ولی جمعی از فرماندهانش معتقد بودند 1 هفته طول می کشد. من با یکی از ژنرال های عراقی صحبت می کردم همین حرف را گفت و ادامه داد که تنها یک نفر بیان کرد که 3 ماه جنگ به طول می انجامد و او را توبیخ کردند چرا که این سخن او موجب تضعیف نیروها می شد.

سردار باقرزاده تصریح کرد: عربستان در قضیه یمن نیز اعلام کرد که 4 روزه کار را تمام می کند اما این همان حرف صدام بود. عراقی ها وقتی حمله کردند و طی یک ماه تا نزدیکی اهواز آمدند، در همان هفته اول جنگ صدام درخواست آتش بس کرد. کسی که حمله کرده و پیشروی می کند چه دلیلی دارد که درخواست آتش بس کرده است. آقای حبیب شطی به عنوان دبیرکل کشورهای اسلامی و به نمایندگی از کشورهای اسلامی خدمت امام رسید و از ایشان خواست تا دستور دهند جنگ تمام شود. امام فرمودند مانعی نیست؛ بیرون از حسینیه در جمع خبرنگاران اعلام کنید صدام متجاوز است فردا دستور می دهم جنگ تمام شود اما حبیب شطی اختیاری نداشت بلکه باید با سران کشورهای عربی و به ویژه عربستان صحبت می کرد طبیعی است کشورهای عربی حامی صدام نپذیرفتند چون اگر قبول می کردند صدام متجاوز است می بایست ارتش صدام عقب نشینی می کرد و پس از آن غرامت جنگ را می پرداختند و هم توطئه های آنان برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران عقیم می ماند .

وی بیان داشت: ملت ما ایستادگی کرد و عالی ترین مقامات از جمله مقام معظم رهبری در جنگ شرکت داشتند و با دشمن جنگیدند و تا مرز شهادت نیز پیش رفتند.

سردار باقرزاده گفت: یک وقت انسان  مستعد از  آینده خود با لطف الهی آگاه می شود و گاهی هم ولی خدا آینده را به او نشان می دهد؛ همان گونه که امام باقر(ع) آینده شهید زید را بیان داشت.

 

منبع دفاع پرس

۴ فروردین ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید