خانه / نمایش جزییات خبر

قالیباف: شهدا شاگردان راستین مکتب امام صادق (ع) هستند

قالیباف: شهدا شاگردان راستین مکتب امام صادق (ع) هستند
شهردار تهران گفت: امروز که روز شهادت رییس مذهب جعفری است، توفیق یافتیم سه تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس را که در حقیقت شاگردان راستین مکتب امام صادق (ع) هستند همراهی کرده و در بوستان نهج البلاغه به خاک بسپاریم .
به گزارش تهران سما ، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم تشییع و تدفین 3 شهید گمنام دفاع مقدس در بوستان نهج البلاغه با بیان اینکه پدران و مادران شهدای گمنام همچنان چشم انتظار فرزندانشان هستند گفت: ما امروز اینجا جمع شدیم که این شهدا در غربت به خاک سپرده نشوند و یاد و نام آنان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم .
وی با بیان اینکه این شهدا در مکتب امام صادق (ع) تربیت یافته اند و در انقلاب شکوهمند اسلامی به بالندگی رسیده اند تصریح کرد : اینها موجب شد که در دوران دفاع مقدس شاهد رشادت ، ایثار و فداکاری های این عزیزان باشیم .
وی با اشاره به خاکسپاری شهدا در بوستان نهج البلاغه خاطرنشان کرد : توفیق بزرگی است در این فضای پاک که به نام نهج البلاغه ی حضرت علی (ع) نام گذاری شده پیکر این سه شهید گمنام را به خاک می سپاریم .
شهردار تهران افزود : بوستان نهج البلاغه بوستانی برای اوقات و فراغت و تفریح مردم تهران است که امروز و با خاکسپاری شهیدان ، این بوستان به محلی برای یادآوری و زنده نگاه داشتن نام شهدا بدل می شود و امیدواریم جوانانمان هم با الگو برداری از شهدا و تغذیه روحی از این بزرگواران یاد و خاطره آنان را گرامی بدارند .
شهردار تهران گفت : روح این شهدا تفسیر بارانی است بر شوره زار غفلت ما تا بتوانیم در صراط مستقیم قرار گیریم .
شایان ذکر است مرسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور گسترده مردم ، روحانیون ، بسیجیان و خانواده معظم شهدا و در فضایی معنوی برگزار شد .
این سه شهید گمنام 16 ، 17  و 21 ساله توسط قالیباف و پدران سه شهید دفاع مقدس به خاک سپرده شدند.
خاطره قالیباف از 2 شهید مفقود الاثر
دکتر محمد ‌باقر قالیباف در مراسم تدفین 3 شهید گمنام دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از شهدای مفقود پرداخت و گفت : در دوران دفاع مقدس 2 هم‌رزم به نام حسین و محسن داشتیم که مادرشان آنها را به سختی و در شرایطی که یتیم بودند بزرگ کرده بود . حسین در عملیاتی شهید و پیکرش هم مفقود شد.
شهردار تهران افزود : دوستان ما که از شرایط خانواده شهید حسین و محسن آگاه بودند بنا داشتند محسن را از عملیات دور نگه دارند تا قبل از عملیات مقدمات ازدواج محسن فراهم شد.
قالیباف گفت : محسن قبل از عملیات 2 روز بود که ازدواج کرده بود و دوستان قبل از عملیات برای خداحافظی به خانه محسن رفتند.
وی ادامه داد : محسن با دیدن دوستان رزمنده اش که برای خداحافظی پیش او آمده اند با آنکه تنها 2 روز بود ازدواج کرده بود به جبهه آمد و اصرار ما برای نیامدن را نپذیرفت .
قالیباف افزود: نخستین گروهان پیشرو عازم عملیات بود که محسن با گریه و التماس اصرار کرد همراه گروهان پیشرو عازم عملیات شود و نتوانستیم مانع از حضورش شویم و در عملیات خیبر شرکت کرد و شهید و پیکرش هم مفقود شد.
شهردار تهران ادامه داد: بعد از 27 سال از شهادت حسین و محسن و زمانی که برای احوالپرسی با مادر این شهیدان تماس می‌گیرم، می‌گوید که هر زمان زنگ در یا تلفن خانه به صدا در می‌آید، منتظرم خبری از محسن و حسین به من بدهند.
 
۱۳ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید