خانه / نمایش جزییات خبر

جزئیات میزبانی پایتخت از پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام

جزئیات میزبانی پایتخت از پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام
۸ نقطه از تهران میزبان شهدای گمنام می‌شوند. مراسم تشییع شهدای این هشت نقطه از پایتخت در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۳ اسفندماه انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، چندی پیش سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از تشییع پیکرهای طیبه 111 شهید دوران دفاع مقدس در 61 نقطه از 17 استان کشور همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) خبر داده بود.
این شهدا در طول ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ام‌الرصاص، شلمچه، مجنون، شرق دجله، زبیدات و کردستان عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند. بین مراکزی که میزبان شهدا هستند، 9 دانشگاه، 2 حوزه علمیه، یک مرکز صدا و سیما، یک پارک‌موزه دفاع مقدس، یک سازمان قضایی نیروهای مسلح، یک فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین، 8 پادگان نظامی و آموزشی و 35 بوستان و تپه بوستانی افتخار میزبانی شهیدان را خواهند داشت.
مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در هشت نقطه از پایتخت همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام سوگواری ایشان در 23 اسفندماه به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.
1 ــ «سازمان قضایی نیروهای مسلح» میزبان «یک شهید گمنام» است. این شهید در عملیات «بدر» در منطقه «شرق دجله» و در سن 17سالگی به شهادت رسیده است.
2 ــ «بوستان جانبازان منطقه 20» میزبان «دو شهید گمنام» است. یکی از این شهدا در عملیات «خیبر»، در منطقه عملیاتی «مجنون» و در سن 21سالگی و شهید دیگر در عملیات «بدر» در شرق دجله در سن 27سالگی به شهادت رسیده‌اند.
3 ــ «بوستان شهریار نسیم‌شهر شهرستان بهارستان (محدوده رباط‌کریم)» میزبان «دو شهید گمنام» است. یکی از این شهدا در عملیات «خیبر» و در منطقه عملیاتی «مجنون» در سن 18سالگی و شهید دیگر در تک دشمن، در منطقه عملیاتی «فاو» در سن 27سالگی به شهادت رسیده‌اند.
4 ــ «شهرک قمر بنی‌هاشم(ع) نزاجا» میزبان «دو شهید گمنام» است. یکی از این شهدا در عملیات «ایذایی والفجر هشت» و در منطقه عملیاتی «ام‌الرصاص» در 17سالگی و شهید دیگر در عملیات «والفجر مقدماتی» در منطقه عملیاتی «فکه» و در 25سالگی به شهادت رسیده‌اند.
5 ــ «فدراسیون جانبازان و معلولین کشور» میزبان «یک شهید گمنام» است. این شهید در «تک دشمن» و در منطقه عملیاتی «فاو» در سن 22سالگی به شهادت رسیده است.
6 ــ «شهرک شهید چمران منطقه نوبنیاد (منطقه یک تهران)» میزبان «دو شهید گمنام» است. یکی از این شهدا در عملیات «محرم»، در منطقه عملیاتی «شرهانی» و در 25سالگی و شهید دیگر در عملیات «کربلای5»، در منطقه عملیاتی «شلمچه» در سن 17سالگی به شهادت رسیده‌اند.
7 ــ «شهرک آپادانا (منطقه 5)» میزبان «دو شهید گمنام» است. یکی از این شهدا در عملیات «محرم» و در منطقه «شرهانی» و در سن 20سالگی و شهید دیگر در عملیات «بدر» در منطقه عملیاتی «شرق دجله» در سن 21سالگی به شهادت رسیده‌اند.
8 ــ «بوستان الغدیر (منطقه 18)» میزبان «دو شهید گمنام» است. یکی از این شهدا در عملیات «بدر» در منطقه شرق دجله در سن 18سالگی و شهید دیگر در عملیات «محرم» در منطقه «شرهانی» و در سن 22سالگی به شهادت رسیده است.
۱۸ اسفند ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید