خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر شهید نصرالله خاکسار پس از ۳۲ سال به زادگاهش بازگشت

پیکر مطهر شهید نصرالله خاکسار پس از ۳۲ سال به زادگاهش بازگشت
پیکر مطهر شهید نصرالله خاکسار پس از ۳۲ سال در میان استقبال با شکوه مردم و مسئولان شهرستان کهگیلویه به زادگاهش بازگشت.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، عصر دیروز مراسم استقبال از شهید نصرالله خاکسار با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در میدان ورودی شهر دهدشت برگزار شد.
پیکر مطهر شهید نصرالله خاکسار که به مدت 32 سال در منطقه عملیاتی جزیره مجنون باقی مانده بود، اسفند ماه امسال توسط گروه تفحص در جبهه‌های دفاع مقدس کشف شده و عصر امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.
قشرهای مختلف مردم شهید پرور شهرستان کهگیلویه در رده‌های سنی مختلف برای استقبال از شهید تازه تفحص شده، در میدان شهید ضیایی دهدشت حاضر و با گل و باران گلاب پس از 32 سال از کبوتر خونین بال جزیره مجنون استقبال و با آرمانهای شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.
فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه در این برنامه اظهار داشت: مراسم شبی با شهدا امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.
سرهنگ سعید برومندزاده تصریح کرد: پیکر مطهر این شهید روز سه شنبه ساعت 8 و 30 دقیقه صبح از جلوی سپاه ناحیه دهدشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به سمت گلزار شهدا تشییع می‌شود.
برومندزاده از عموم مردم و مسئولان جهت شرکت در مراسم تشییع شهید نصرالله خاکسار دعوت کرد و گفت: مردم قدردان شهرستان این بار نیز با حضور گسترده خود وفاداری به آرمان‌های انقلاب و شهدا را به منصه ظهور خواهند رساند.
وی با بیان اینکه هیچ کاری مهمتر از قدردانی و تجلیل از مقام شهدا نیست،افزود: باید شجاعت،مقاومت و ارزش‌های معنوی و اخلاقی شهیدان را الگوی زندگی قرار دهیم.
 شهید نصرالله خاکسار در تاریخ 8 اسفند 1362 در منطقه عملیاتی خیبر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
زادگاه شهید نصرالله خاکسار روستای داریاب بخش دشمن زیاری از توابع شهرستان کهگیلویه است که این شهید با حضور در عملیات خیبر در سن 18 سالگی به مقام شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از 32 سال تفحص شده و به زادگاه خود باز گشت.
۱۸ اسفند ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید