خانه / نمایش جزییات خبر

باغ موزه دفاع‌مقدس استان مرکزی میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

باغ موزه دفاع‌مقدس استان مرکزی میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان‌مرکزی گفت: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) دو شهید گمنام دفاع مقدس در محل باغ موزه استان‌مرکزی تدفین و به خاک سپرده می‌شوند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سرهنگ فرهاد شامحمدی در جلسه هماهنگی تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده 22 اسفندماه پیکر دوشهیدگمنام از از معراج شهدای تهران به اراک انتقال پیدا کرده و در باغ موزه دفاع مقدس استان‌مرکزی تدفین می‌شوند
وی افزود: مراسم شبی با شهداء با هماهنگی‌ انجام شده در شهر داودآباد برگزار و در روز یکشنبه همزمان با حرکت هیئت‌های مذهبی از میدان شهدای اراک پیکرها به سمت مصلی بر شانه‌های مردم تشییع می‌شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان‌مرکزی تصریح کرد: همزمان با اجرای برنامه شهادت حضرت زهرا(س) در مصلی بیت‌المقدس اراک نماز میت بر پیکرها قرائت و پس از اقامه نماز ظهر و عصر پیکرها به سمت باغ موزه برای تدفین منتقل می‌شوند.
سرهنگ شامحمدی با اشاره به مشخصات دوشهید گمنام اظهار داشت: یکی از این شهداء درتک دشمن عملیات مجنون درسال 1367 در سن 20سالگی و دیگری درعملیات بدر سال 1363 شرق دجله در سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی ادامه داد: در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر بنیاد حفظ آثار تعداد 2 تابلو، سپاه استان‌مرکزی 3 تابلو، بنیاد شهید 2 تابلو و شهرداری 4 تابلو در سطح شهر نصب کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان‌مرکزی تصریح کرد: به منظور خدمت‌رسانی به مردم برای شرکت هرچه بهتر و باشکوه‌تر در مراسم شهرداری اراک تعداد 15 اتوبوس شهری در اختیار مردم قرار می‌دهد.
سرهنگ شامحمدی با اشاره به بحث باغ موزه دفاع‌مقدس و ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های عضو هئیت امنا گفت: مرکز باغ‌ موزه دفاع‌مقدس مرکزی فرهنگی در راستای حفاظت وحراست از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع‌مقدس است که هریک از دستگاه‌های عضو این هئیت امنا هرقدمی که در مسیر احداث و راه‌اندازی آن بردارند در واقع به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده‌اند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید