خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر۵ فرزندگمنام انقلاب، خراسان جنوبی را خوش بو می کند

پیکر مطهر۵ فرزندگمنام انقلاب، خراسان جنوبی را خوش بو می کند
سلام بر فرزندان این انقلاب که رفتند و از میهن اسلامی جانانه دفاع کردند برخی برگشتند وایثار کردند وجانباز شدند و برخی شهید شدند و با پیکر به خون غلطیده و با پلاک شناسایی شده برگشتند، ولی عده ای رفتند وگمنام و بی پلاک آمده اند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا،سلام برشهیدانی که جانانه از میهن بزرگ اسلامی دفاع کردند و به ندای رهبر کبیرانقلاب حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و رفتند به میدان جنگ وهشت سال با صدام جنایتکار جنگیدند وشربت شهادت را نوشیدند درود برآنان .

سلام برمادران و پدران شهیدانی که فرزندانشان گمنام هستند و نمی دانند که آیا فرزندشان به وطن بازگشته اند یا نه! وحال در کجای این سرزمین آرمیده اند ولی هرکجای این میهن بزرگ اسلامی که هستند مردم شهید پرور و همیشه درصحنه ایران اسلامی آنان را همانند فرزند خود می دانند و برسرمزارشان می رود و فاتحی نثار روح بلندشان می کنند.

ای مادر شهیدی که چه شب ها و روزهایی بر بالین فرزند شهیدت بودی و لالایی های کودکانه برایش می خواندی  و آن را بزرگ کردی و به جبهه های جنگ فرستادی و جانانه از این مرز پرگهر دفاع کرد تا ما امروز در آسایش و آرامش  قرار بگیریم.

ای شهدا، دنیای بی شما و بی امام سخت است ! ای خوش انصاف ها، اینجا دیگر با خاموشی بلدوزرهای جهادگران، سنگر و خاکریزی که صداقت و درستی را بنا کند یافت نمی شود.اینجا فانوس ها خاموش است.خیانت به رفیق قاموس و جاویدان و رسیدن به جا و مقام به بهای خاموشی عزت نفس است .

ای شهدا! اینجا دیگر از عروج خبری نیست و همه از برای "فنا"دست و پامی زنند. دست های ناپاک به هم گره خورده تا بر نسل جوان امروزی روح بی اعتقادی و دین زدگی را جریان دهد.

سلام بر شهدای گمنامی که بعد از 32 سال بدون هیچ گون نشانی وفقط با استخوان های خورده شده به این دیار می آیی.

این روزهای حزن واندوه دهه فاطمیه سالروز شهادت مادرسادات فاطمه زهرا(س) درسراسر ایران اسلامی بوی خوش و مطهر شهدای گمنام و سایر شهدای تازه تفحص شده  به مشام مردم شهید پرور وانقلابی ایران اسلامی می رسد.

امروز سه شنبه 18 اسفندماه استان خراسان جنوبی میزبان 5 شهید گمنام ،5 لاله بی نشانی سال های دفاع مقدس است که همچون مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) می خواهند بی نشان بماند و معلوم نیست فرزند کدام شهر و روستای ایران اسلامی هستند.

حسین سعیدی یکی از شهروندان بیرجندی درگفت وگویی درخصوص ورود پیکر پاک شهدای گمنام برای سومین بار در امسال به خراسان جنوبی گفت: این فرزندان انقلاب باید از آنها به نحو شایسته  برای تشییع و وداع با آنان حضور چشمگیر داشت چون آنان برای این نظام کارهای بزرگ انجام داده اند.

وی افزود: شهدای هرچند پیش خداوند بزرگ و متعال گمنام نیستند بلکه این یک امتحان بزرگ الهی برای ما که زنده ایم وخدا
می خواهد بداند که چگونه از آنها میزبانی می کنیم و راه آنها را ادامه می دهیم.

فاطمه معتمدی یکی از دانشجویان غیربومی این استان  نیز گفت: حضور شهدا به ویژه شهدای گمنام  برای ما یک پیام دارد وآن اینکه  شهدا رفتند وجانانه  بدون هیچ چشم داشتی ازاین نظام دفاع کردند وباید ادامه دهنده خون پاک آنان باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دربیرجند گفت:  پیکر مطهر 5 شهید گمنام امروز وارد فرودگاه بین المللی بیرجند می شود ومورد استقبال مسئولان استانی، جانبازان و خانواده‌های شهدا قرار می گیرند.

علی قاسمی اظهار داشت: پیکر پاک شهدای گمنام بنا به درخواست‌های مردمی تا 21 اسفندماه در مساجد، محلات، شهرستان‌ها و مدارس  استان خراسان جنوبی برای وداع انتقال داده می‌شود.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر پاک ومطهر این شهدای گمنام روز شنبه 22 اسفندماه  دربیرجند از ساعت 9 صبح از میدان شهدا تا میدان ابوذر بر روی دستان مردم بیرجند تشییع می‌شود و بعد از مراسم به محل‌های دفن انتقال داده می‌شود.

وی درخصوص دفن شهدای گمنام در استان تصریح کرد: پیکر پاک سه شهید گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، 23 اسفندماه در در محل پارک ملت شهرستان فردوس جنب مصلی نمازجمعه این شهرستان و پیکر دو شهید گمنام دیگر در محل اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی دفن می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این شهدای گمنام از منطقه عملیاتی خیبر در سال 63 شناسایی شدند و بعد از گذشت 32 سال برمی‌گردند.

قاسمی اظهار داشت:تعداد 39 نقطه خراسان جنوبی زیارتگاه شهدا وجود داردکه آمار شهدای گمنام دفن شده در این استان به  105 شهید می‌رسد.

وی بیان کرد:در حال حاضر 220 درخواست برای شهید گمنام داده شده که برای دانشگاه‌ها و مراکز شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

۱۸ اسفند ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید