خانه / نمایش جزییات خبر

روایت خبری برای پدر و مادر شهید تفحص شده «ام‌الرصاص» +عکس

روایت خبری برای پدر و مادر شهید تفحص شده «ام‌الرصاص» +عکس
صبح دیروزجمعی از اعضا معراج شهدا و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خبر پیدا شدن پیکر شهید سعید حیدری را با حضور در خانه شهید بعد از گذشت ۳۰ سال از شهادتش به پدر و مادر و سایر اعضای خانواده اطلاع دادند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، صبح دیروز سه شنبه چهارم اسفند ماه 94، سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس معراج شهدای مرکز، اسدی مدیر روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به همراه چند تن از خبرنگاران با حضور در خانه شهید سعید حیدری، خبر پیدا شدن پیکر شهید را بعد از گذشت 30 سال از شهادتش به پدر و مادر و سایر اعضای خانواده اطلاع دادند. در این محفل صمیمانه، مادر، پدر دو خواهر و دو برادر شهید حضور داشتند.

سرهنگ ابراهیم رنگین در این محفل گفت: «روزی که مادر و پدر شهید برای انجام آزمایش به معراج شهدا مراجعه کرده بودند، هنوز دقایقی از خروج مادر از معراج نگذشته بود که همکاران ما از تفحص تماس گرفتند و شماره پلاک یکی از شهدایی که به تازگی در تفحص کشف شده بود را خواندند و وقتی تطبیق دادیم فهمیدیم متعلق به شهید سعید حیدری فرزند این خانواده است. حالا باید دید مادر با فرزند خود چه گفته است، که پسرش قبل از آنکه بحث DNA در نظر گرفته شود، پیدا شد و به نزد خانواده باز می‌گردد.»

اعضای خانواده شهید در این دیدار از خاطرات شهید سعید حیدری سخن گفتند. مادر اذعان داشت از زمانیکه شنید شهدا را در جزیره ام الرصاص تفحص می‌کنند، بی تاب پیدا شدن فرزند بوده است و به همین دلیل برای شناسایی فرزندش به معراج مراجعه کرده است. همچنین برخی از آشنایان شهید ، او را در خواب دیده بودند و با خبر بودند که به زودی از راه می‌رسد و خانواده را بعد از 30 سال از چشم انتظاری نجات خواهد داد. این شهید نخستین فرزند این پدر و مادر بود، که در سن 18 سالگی به شهادت رسید. او دو خواهر و دو برادر دارد. خانواده این شهید ساعاتی دیگر بعد از گذشت 30 سال با پیکر مطهر شهیدشان دیدار خواهند کرد.

شهید حیدری نخستین شهید شناسایی شده از 68 شهید تازه تفحص شده‌ای که روز گذشته از مرز اروند وارد کشور شد. این شهید یکی از شهدایی بود که در تک ایذایی والفجر 8 در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسیده بود و طی نخستین عملیات تفحص در جزیره ام‌الرصاص توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر این شهید کشف شد.

شهید «سعید حیدری» متولد 1347 تهران است که از تیپ المهدی(عج) لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به جبهه اعزام شده بود. او در 21 بهمن‌ماه سال 1364 در تک ایذایی والفجر 8 به شهادت رسید. پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت. هویت پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 30 سال به وسیله پلاک شناسایی شد. او فرزند نخست خانواده بود که در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

روز گذشته دوشنبه سوم اسفندماه 94 در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر 68 شهید تازه تفحص شده به کشور، سردار سید محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با روایت این ماجرا گفت: «چندروز گذشته مادر یک شهید برای شناسایی فرزندش به معراج شهدای تهران مراجعه کرد و نمونه آزمایش از آن‌ها گرفته شد، بلافاصله پس از خروج خانواده شهید دوستان اطلاع دادند که شهیدی با پلاک و مشخصات پسر آن مادر شهید پیدا شده است؛ آزمایش DNA برای شناسایی آن شهید عزیز ادامه دارد و انشاءالله به‌زودی نام و زمان تشییع آن شهید را اعلام خواهیم کرد.»

۵ اسفند ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید