خانه / نمایش جزییات خبر

برنامه‌ تدفین و تشییع شهدای گمنام در جامعه و در دانشگاه‌ها از هر برنامه‌ فرهنگی دیگری اثرش ماندگارتر و بالاتر است.

برنامه‌ تدفین و تشییع شهدای گمنام در جامعه و در دانشگاه‌ها از هر برنامه‌ فرهنگی دیگری اثرش ماندگارتر و بالاتر است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا از پیوند با ولایت به این مقام شامخ رسیده‌اند و دو بال ولایت و شهادت، شیعه و اسلام را جاودانه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسن رحیمیان در مراسم تدفین 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در دانشگاه شاهد برگزار شد، با اشاره به اینکه شهدا همیشه منشأ خیر و برکت برای جامعه اسلامی، انسان و بشر هستند، گفت: اگر شهدای صدر اسلام، شهدای کربلا و دوران دفاع مقدس نبودند اسلام دوام پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: شهدا از پیوند با ولایت به این مقام شامخ رسیده‌اند و دو بال ولایت و شهادت، شیعه و اسلام را جاودانه کرده است.

حجت‌الاسلام رحیمیان خاطرنشان کرد: در میان تمامی دعاها 2 دعای واجب وجود دارد که اولین آن اهدنا الصراط‌ المستقیم است که روزی 10 بار در رکعات نماز تکرار می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: دعای دوم الهم صلی‌علی‌محمد و آل محمد است که روزانه 9 بار تکرار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دعای اول مربوط به راه و دعای دوم مربوط به راهبر است، اظهار داشت: صراط‌المستقیم عبارت است از راه کسانی که خدا به آنان نعمت ارزانی کرده است.

حجت‌الاسلام رحیمیان تأکید کرد: تحکیم پیوند با نبیین، صدیقین و شهدا خواست و نیازی است که هر روز باید از خداوند بخواهیم و تلاش کنیم این پیوند مستحکم بماند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه این شهیدان، نبیین و صدیقین راهبران راه راست هستند، خاطرنشان کرد: راه پرستش خدا همان صراط المستقیم است و شهدا در مسیر پرستش خداوند متعال هستی خود را فدا کردند.

وی افزود: امروز هر چه داریم از شهدا داریم و هر کجا یاد و نام شهدا باشد آن فضا عطرآگین و نورانی است.

حجت‌الاسلام رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌ها و مراکز عمومی فضای این مراکز را نورانی می‌کند و به همین جهت جریان‌های معاند و منافق که با تعمیق و گسترش اسلام ناب محمدی مخالفند هم صدا با اربابان خود با این حرکت الهی مخالفت می‌کنند.برنامه‌های تدفین و تشییع شهدا در جامعه و در دانشگاه‌ها از هر برنامه‌ فرهنگی دیگری اثرش ماندگارتر و بالاتر است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: شاهد این هستیم که حضور شهدا و یاد و نام این گلگون‌کفنان منشأ خیرات و برکات بوده و پیامی که مقام معظم رهبری در همین رابطه در شب گذشته و پس از نماز مغرب و عشا مرقوم فرمودند حق مطلب را در کوتاه‌ترین کلمات بیان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: باید به دانشگاه شاهد و رئیس این دانشگاه و کادر و بخش‌های آموزشی و نیز اساتید و دانشجویان این دانشگاه تبریک گفت چون شاخصه‌های شهادت در این دانشگاه حضور دارند.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه دانشگاه شاهد، دانشگاهی نورانی و الگو و اسوه‌ای بر حجاب و عفاف و ارزش‌های الهی است، تاکید کرد: بدا به حال آنان که سعی دارند به جای الگو‌سازی مثبت الگوهای منفی را به جای بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تأکید کرد: برخلاف فرهنگ رایج در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس در سال گذشته فیلمی ساخته و اکران شد و حتی در تلویزیون بر روی آن نقد شد که برخلاف حقیقت و واقعیت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس بود. در این فیلم القا می‌شود که به پدر یکی از رزمندگان اعلام می‌شود " پسر تو را صدامیان به شهادت نرساندند بلکه هم‌رزمش با دستور از فرمانده خود فرزندش را کشته است. "

حجت‌الاسلام رحیمیان در پایان خاطرنشان کرد: ما در جبهه‌های دفاع مقدس شهیدی 13 ساله داشتیم که 3 سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و هنگامی که ترکش به وی اثابت کرد به فرمانده خود گفت با چفیه دهان من را ببند تا دشمن صدای من را نشوند و صدامیان از محل ما آگاه نشوند، اما در این فیلم درست برعکس حقیقت‌های جبهه‌ و جنگ جلوه داده شده است و اینان ضد دفاع مقدس عمل می‌کنند.
 

۱۳ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید