خانه / نمایش جزییات خبر

تجلیل از مادران شهدا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

تجلیل از مادران شهدا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
همزمان با گرامیداشت نخستین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مادران شهدای دفاع مقدس و حرم اهل بیت(ع) در اهواز تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آیین آغاز دهه مبارک فجر و مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام این دانشگاه که روز 12 بهمن‌ماه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان و تعدادی از خانواده شهدا در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، حضور خانواده شهدا در این مراسم را مایه مباهات عنوان کرد.
وی بیان کرد: علی‌رغم همه مشکلاتی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام نوپای اسلامی به‌ویژه در عرصه سلامت به‌وجود آمد، شاهد اقدامات بسیار خوب و درخشانی در این عرصه و ارتقا آن بوده‌ایم.

همچنین در ادامه این مراسم دکتر علی خدادادی قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور با قدردانی از حضور مادران شهدا در این مراسم، اظهار کرد: دهه فجر نه‌تنها در کشور ما بلکه در تاریخ خاورمیانه و جهان به نقطه‌ عطفی تبدیل شده است. انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت، توانست تمامی معادلات جهان را بر هم بزند و طرحی نو به اجرا در بیاورد و همان‌طور که تاکنون مشاهده کردیم با ترفندهای بسیار زیادی از قبیل تحمیل هشت سال جنگ، سعی شده است تا این انقلاب شکوهمند را با مشکل مواجه کنند.
خدادادی ادامه داد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، انگیزه‌ها و امیدهایی در تداوم برنامه‌های نظام اسلامی شکل گرفت که ادامه‌دهنده راه امام راحل (ره) و شهدا به رهبری امام‌گونه مقام معظم رهبری باشد.
وی عنوان کرد: در طول سالیان گذشته همواره در صدد تعمیم روحیه ایثارگری در جامعه بودیم و در برنامه‌هایی که در این مدت تدوین شد نیز همیشه توجه خاصی به شهادت‌طلبی، ایثارگری و حمایت از ایثارگران شده است و متأسفانه گاهی این برنامه‌ها دچار نقصان و فراموشی شده اما نکته‌ی اصلی که هیچ‌گاه نباید از اذهان دور شود، توجه ویژه به خانواده ایثارگران به‌ویژه مادران شهدا است که می‌تواند مشعلی جهت روشن‌کردن مسیر نظام اسلامی و تداوم آن باشد.
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: خوشبختانه در استان خوزستان پس از جنگ تحمیلی به‌دلیل تقدس خاصی که حاکم شد شرایطی مناسب برای همگامی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به وجود آمد و نباید فراموش شود که کرخه، کارون و بهمن‌شیر همواره یاد‌آور شهیدانی است که تداوم راه خود را به ما گوشزد می‌کنند و به امید خدا بتوانیم با تعهد و ارادت خاصی که به شهدا داریم در راستای حل مشکلات جامعه گام‌های اساسی برداریم.
یادآور می شود، در این مراسم از مادر سردار شهید حمید تقوی‌فر، مادر شهید سهیل منشی‌زاده‌، مادر شهید سید‌مهدی موسوی‌ اولین شهید مدافع حرم، و همچنین از مادر شهیدان جبار دریساوی و علیرضا حاجتی تجلیل شد.
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید