خانه / نمایش جزییات خبر

آغاز عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا در جزایر اروند

آغاز عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا در جزایر اروند
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در جزایر اروند خبر داد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا سردار سید محمد باقرزاده"فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" گفت: عملیات جستجوی پیکرهای مطهر شهدای عملیات کربلای ۴ با همکاری وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و با پشتیبانی بندر خرمشهر در جزایر اروند آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد : این عملیات به نام شهید فرزاد زنگنه بسیجی دلاوری که اخیراً در عملیات تفحص در کردستان عراق به شهادت رسید، نام‌گذاری شده است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ۹ جزیره در اروند توسط تیم تفحص،جستجو خواهند شد، افزود: ام الرصاص اولین جزیره‌ای است که عملیات تفحص در آن آغاز می‌شود و پس از آن هشت جزیره دیگر مورد جستجو قرار می‌گیرند.
باقرزاده تصریح کرد: ترتیب کار به این شکل است که هر روزه تیم تفحص توسط بندر خرمشهر از خط تالوگ مرز بین‌المللی عبور داده می‌شوند، پس از استقرار در منطقه به جستجو و کاوش می‌پردازند و شبانگاه به بندر باز می‌گردند.
وی با بیان اینکه این عملیات با پشتیبانی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر انجام می‌شود، افزود: با انتقال دستگاه‌های مهندسی توسط یک فروند بارج به سواحل مجاور اروند رود در عراق، عملیات آغاز می‌شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در نظر داریم تمام موانع پدافندی پنج‌گانه عراق که در جزایر ۹گانه وجود دارد را کاوش کنیم.

۲۷ دی ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید