خانه / نمایش جزییات خبر

بدرقه شهدا در بیش از ۲ هزار کیلومتر در استان فارس

بدرقه شهدا در بیش از ۲ هزار کیلومتر در استان فارس
رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با بیان اینکه میعاد با کاروان شاهدان بصیر در شیراز در شش روز آینده انجام می‌شود، گفت: مردم استان فارس تاکنون بیش از ۲ هزار کیلومتر شهدا را بدرقه کرده‌اند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سرهنگ جواد قناعتی در گفت‌وگویی از استقبال از پیکر 94 شهید جاویدالاثر دوران دفاع مقدس با عنوان  کاروان «شاهدان بصیر» را قابل اهمیت دانست و اظهار داشت: استقبال از این کاروان روز چهارشنبه 23 دی ماه امسال از 6 نقطه استان فارس آغاز شده و مردم این دیار تا به امروز بیش از 2 هزار کیلومتر شهدا را به سمت شهر شهیدپرور شیراز بدرقه کرده‌اند.
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینکه پیکر مطهر این 94 شهید سرافراز، روز پنجشنبه یکم بهمن ماه مصادف در ساعت 8:30 صبح از دروازه قرآن وارد شیراز می‌شوند، بیان کرد: تشییع این شهدا در شیراز در محل دروازه قرآن آغاز و به طرف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه می‌یابد. 
قناعتی با اعلام اینکه کاروان شاهدان بصیر صبح فردا با عبوراز مسیرهای مختلف شمال، جنوب و شهرستان‌های مرکزی استان فارس مسیر 4 هزار کیلومتری خود را طی می‌کنند، افزود: این مسیر شامل شهرستان‌های حاجی آباد، ارسنجان، آباده طشک، سعادت شهر،علامرودشت، اشکنان و خسویه است.
وی تصریح کرد: شهدا در آن زمان برای مقابله با نفوذ نظامی دشمن در جبهه حضور یافتند وامروز نیز برای مقابله با نفوذ فرهنگی، سیاسی، نظامی و اجتماعی بازگشته‌اند.
لازم به ذکر است پیکرهای مطهر این 93 شهید دوران دفاع مقدس در طول سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند.
۲۶ دی ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید