خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم تشییع شهدای گمنام از شهرستان نورآباد آغاز شد

مراسم تشییع شهدای گمنام از شهرستان نورآباد آغاز شد
آئین بزرگ معنوی و عملیات فرهنگی تشییع شهدای ۹۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسئولان استان فارس از پادگان شهید آیت‌الله مدنی شهرستان نورآباد ممسنی آغاز شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا،  استان فارس توفیق میزبانی از 93 لاله گمنام را پیدا کرده که نقطه عطف این پیمان و میثاق دوباره با شهیدان ساعت 8:30 صبح امروز از محل پادگان شهید آیتالله مدنی شهرستان نورآباد ممسنی است.

این روزها فضای شهرها و دیار مختلف استان فارس به برکت حضور «شاهدان بصیر» آکنده از عطر و بوی عشق، ایمان و اراده است.

گمنام آشنا سلام، باز تکرار حضور ناگهان تو و سلامهای دستپاچه من، هر از چند گاهی تلنگری میشوی به خواب عقربههای ساعت روزمرگیهایم تا فراموش نکنم اروند خروشان و کوسههایش را، غواصهای گم شده در والفجر 8 و کربلای 4 را، زخمهای دهان باز کرده شلمچه و غروب سرخ هویزه را، تو میآیی مثل همیشه گمنام...

و من چه ساده دل میبندم همانند گذشته، دوباره میروی از پس یک تشییع کوتاه نیمروزی و من باز هم دل برمیدارم و سلامهایم را به دوش میکشم و میروم به سمت فردا، به آن نمیدانم کجا و کجا...

اما دل خوشم به آمدنی دیگر که معلوم نیست باز کی از راه برسد و تو از خیابانها و کوچههای شهرم مرا به دنبال خود بکشانی، امان از این تجربههای مکرر دلتنگی... این بار که بیایی دلم هزار تکه است برای هزار بغض نشکسته، برای هزار حرف نگفته، برای هزار فریاد فروخورده، برای هزار شعر نگفته و هزار راه نرفته...

در این روزهای کجخلق چقدر لازم است بیایی و دوباره دستی بکشی به سر و گوش شهری که کر شده از شیهه ماشینها، شهری که همهمه فرشتهها زیر آوار فریادهایی که بر سر هم میکشیم گم شده است، تشنگی شهر جگرم را میسوزاند بیا و سنگینی این بار دل را با من شریک باش! به یاد عطر مردابهای مجنون که حالا گم شده بین این همه رنگ و بو...

چه خوب شد که میآیی تا دیگر نذر زیارت عاشورایم کنار مزار نداشتهات محال نباشد، آشناترین گمنام! همین که هر از چند گاهی دستهایم به نوازش گوشهای از پرچم تابوت تو تبرک شود، همین که نگاه سوختهام بدرقه پیکر خاکی و خستهات باشد بس است برای دل خوشی من و این دل ویرانه ...

گمنام آشنا سلام! سلام من پر است از شهامت پاسداری از حرمت خون شهیدان و به گمنامی تو که میرسد جان میگیرد و قد راست میکند تا ریزگردهای فرصت طلب زیر پرچم تو قد نکشند.

سلام من پر میکشد به معراجالشهدا تا قربانی شود پیش قدمهایت، سلام من اگر قابل باشد زودتر از دستهای بیتابم روی شانههایت مینشیند تا به نیابت از پدر و مادر رنجور و چشمانتظارت گرد و خاک غربت دیر سالیها را از پهنای شانههای خسته و از جنگ برگشتهات بتکاند، سلام من کبوتری است که زودتر از نویسندهاش به استقبال قهرمانهای بینشان میرود...

برای همیشه خط میکشم روی خداحافظیهایم، من شاعر هزار سلام سر بریدهام، سلام ای غم خجسته! این سلام هرگز نمیمیرد!

به گفته پاسدار جواد قناعتی، رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، آئین رسمی تشییع پیکر مطهر 93 شهید گمنام دوران دفاع مقدس رأس ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه 23 دی ماه با تجمع مردم ولایتمدار و شهیدپرور نورآباد در میدان امام خمینی (ره) این شهر آغاز میشود.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس گفت: پیکر مطهر شهید «مهرداد قاجاری» از مدافعان حرم که 14 دی ماه امسال در حومه حلب سوریه به شهادت رسیده است نیز همزمان با 93 شهید گمنام تشییع و در گلزار شهدای شهر خومهزار به خاک سپرده میشود.

قناعتی با بیان اینکه پیکرهای مطهر شهدا در سه محور شمال، مرکز و جنوب استان فارس میهمان مردم استان فارس خواهند بود و با استقبال مردم تشییع میشوند اظهار داشت: کاروان «شاهدان بصیر» با شعار مقابله با نفوذ فرهنگی، سیاسی و نظامی دشمنان میهمان مردم فارس هستند.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر 53 شهید گمنام از نورآباد به سمت دو محور مرکزی و جنوبی تشییع میشود افزود: پیکر مطهر دیگر شهدا از محور شمال استان و از مسیر سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادتشهر، ارسنجان، آباده طشک، نیریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا و اردکان تشییع میشوند.

در این مسیر شهدا در ابتدای ورود به شهرستان اقلید صبح روز جمعه 25 دی ماه در سه شهر دژکرد، سده، آسپاس و حسنآباد مورد استقبال مردم شهید پرور این مناطق قرار گرفته و بعدازظهر همان روز به اقلید میرسند.

این برنامه بزرگ توسط رسانههای مختلف به ویژه صدا و سیمای مرکز استان فارس به شکل زنده پوشش داده میشود و در این راستا هنرمندان، برنامهسازان و مدیران صدا و سیمای مرکز فارس، ردای خادمی شهیدان را به تن کردهاند.

همزمان با ورود افتخار آفرینان 8 سال دفاع مقدس به استان شهید پرور فارس، صدا و سیما با هماهنگی و برنامهریزی کامل آماده انعکاس اوج عشق و دلدادگی مردم همیشه در صحنه این استان در میزبانی از بهترین فرزندان این مرز و بوم است.

مسیرهای استقبال از کاروان نورانی «شاهدان بصیر» و تشییع پیکرهای مطهر شهدا به شرح زیر است:

نقطه آغاز مراسم پادگان شهید آیتالله مدنی شهرستان نورآباد ممسنی

ادامه مسیر از محور شمال استان، سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادتشهر، ارسنجان، آباده طشک، نیریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا و اردکان.

محور جنوب استان، قائمیه، فراشبند، فیروزآباد، میمند، کوار، شیراز و بخش دیگری از مسیر از گلهدار، اسیری، مهر، لامرد، علامرودشت، اشکنان، بیرم، اوز، گراش، لار، خنج، قیر و کارزین و فیروزآباد.

فیروزآباد، کوار، جهرم، دبیران، زریندشت، خسویه، داراب، ششده قربلاغ، زاهدشهر، نوبندگان، فسا، «نقطه الحاق امامزاده اسماعیل(ع) و برگزاری ویژهبرنامه»، سروستان، خرامه، داریون و شیراز.

پیکرهای مطهر نزدیک به 100 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روز پنجشنبه اول بهمن ماه مقارن با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) از مسیر دروازه قرآن وارد سومین حرم اهل بیت (ع) شده و تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در میان عشق و دلدادگی مردم شهیدپرور شهر مقدس شیراز تشییع میشوند.

گزارش از طاهره کریمی

۲۳ دی ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید