خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر ۴۵ هزار شهید تاکنون کشف شده است

پیکر مطهر ۴۵ هزار شهید تاکنون کشف شده است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر مطهر ۴۵ هزار شهید تاکنون کشف شدند این در حالیست که ۵۰ نفر از نیروهای تفحص به شهادت رسیدند و ۱۲۰ نفر تاکنون از نواحی مختلف جسمی جانباز شدند اما کار تفحص را رها نکردند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سید محمدباقر زاده، امروز در آئین ورود و استقبال پیکر مطهر 93شهید دفاع مقدس، اظهار داشت: میزبان شهدایی هستیم که جانشان را برای عظمت اسلام، ایران اسلامی، امنیت کشور، رشد و شکوفایی ملت فدا کردند، ما شرمنده این شهدا هستیم.

وی افزود: شهدا همه زیباییها را با خود میآورند، اما گاهی حرفهایی از سوی برخی گفته میشود که انسان را مکدر میکند، چگونه است که برخی از ورود شهدا نگران میشوند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، بیان کرد: یکی از مسئولان در بدو ورود پیکر 93 شهید مطلبی مبنی بر احتمال بهرهبرداری سیاسی از شهدا گفتهاند که مطلبشان را پاسخ دادیم و مردم نیز پاسخی قاطع دادند.

وی گفت: آیا آمدن این شهدا منحصر به ایام خاص مسائل سیاسی و انتخاباتی بوده یا هرچند مدت مردم فرزندان شهید خود را در آغوش گرفتند؟بیش از 30سال است در داخل خاک عراق 6گردان تحت کنترل کمیته جستجو بودهاند و تفحص میکنند، 24گروه هم از سپاه فعالیت میکردند تا اینکه کار محدودتر شد.

باقرزاده عنوان کرد: کار تفحص از دوران رژیم بعث وجود داشت و تاکنون تداومیافته، پیکر مطهر 45هزار شهید تاکنون کشف شدند، 50نفر از نیروهای تفحص به شهادت رسیدند و نیروها همچنان آمادگی دارند تا برای بازگرداندن پیکر شهدا به شهادت برسند.

وی بابیان آمادگی نیروهای جانبرکف کمیته جستجوی مفقودین برای جانبازی در راه تفحص، افزود: 120نفر تاکنون از نواحی مختلف جسمی جانباز شدند اما کار را رها نکردند، بنای کار آنها بر بازگردانی پیکرهای طیبه شهدا است، چراکه این شهدا فرزندان امام (ره)، استقلال و شرف ایران اسلامی هستند، قرار نیست پیکرهایشان را در بیابانها به فراموشی بسپاریم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار داشت: برگرداندن شهدا به وطن سبب حیات و نشاط معنوی در جامعه میشود، شهدا اهداف و آرمانهای والای نظام را به ما یادآوری میکنند، چرا چنین برداشتهایی میشود، چرا ابراز نگرانی میشود، این چهحرفهایی است که هرچند مدت بازگو میشود.

وی بیان کرد: شهدای غواص را که در تهران تشییع کردیم برخی زمزمه میکردند که بله اینها اهدافی سیاسی دارند، من سؤالی از آنها دارم که منتقلکننده آن مردم و اصحاب رسانه هستند، ورود شهید چه هدف سیاسی را میتواند در جامعه داشته باشد؟ آمدن این پیکرهای مطهر چه پیام سیاسی دارد؟

باقرزاده گفت: اگر مطلب این است که شهدا خودشان سیاسی بودند که بله دقیقاً همین معنا را معتقدیم، همه شهدا با تحلیل درست سیاسی و شناخت زمانه خود به جبهه رفتند، فرمان امام (ره) را درک کردند، اگر تحلیل نداشتند که نمیتوانستند به جبهه بروند و در میدان فداکاری وسط میدان باشند، شهدا تحلیل درست داشتند و به تکلیف خود عمل کردند.

وی عنوان کرد: اکنونکه شهدا وارد کشور میشوند، اگر از پیکرهایشان این سؤال را مطرح کنیم که امروز تکلیف ما چیست، آنها پاسخ میدهند که در راه مستقیم و نورانی ما بایستید، میگویند ما جلوی نفوذ دشمن را گرفتیم نگذاشتیم دشمن رخنه کند، اکنون هم میگویند جلوی نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و نظامی دشمن را بگیرید، شما هم امروز بر آن نفوذناپذیری ایستادگی کنید.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: انتخابات مجلس در پیش است و شهدا میگویند به آنهایی که دلداده، وابسته و واداده به آمریکا هستند رأی ندهید، حرف شهدا جز این نیست، شما از چه نگران هستید؟ مگر شهدا چه میگویند؟ حرف شهدا غیر از این است با دوستان آمریکا سر ستیز داریم؟ شهدا میگویند ما حاضر نیستیم حتی یک وجب از این خاک را زیر پای آمریکا ببینیم.

وی، بیان کرد: شهدا میگویند مردم مستقل باشید، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، شهدا میگویند شما باید رهرو نظام و مقام معظم رهبری باشید، پس از چه چیزی وحشت دارید و نگران هستید؟

باقرزاده با اشاره به اینکه برخی از مسئولان بهانه گمنام بودن شهدا را برای ممانعت از تشییع مطرح ساختند، تصریح کرد: بله همه شهدا گمنام هستند و باید در یک مدتزمان مشخص کار کارشناسی بر این پیکرهای مطهر صورت گیرد، اجمالی میدانیم که از کدام یگان و کدام استان بودهاند اما تشخیص تفصیلی کار کارشناسی در معراج شهدای تهران است.

وی با بیان اینکه 50درصد پیکرها شناسایی میشوند، عنوان کرد: گفتند که این شهدا گمنام و مربوط به استان فارس نیستند، شما از کجا تشخیص دادید که مربوط به استان فارس نیستند؟ مربوط به استان هم نباشند، این چه تصوری است که دنبال کار سیاسی آلوده هستیم؟ اگر تصورتان این است که میخواهیم به مردم بگوییم شما در راه شهدا ثابتقدم بمانید پس درست فهمیدید.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ابتدای کار تفحص از مقام معظم رهبری در ارتباط با بلاتکلیفی پیکر 700شهید استفتاء کردم، ایشان فرمودند اجساد طیبه بعد از یأس از شناسایی سریعاً و با احترام دفن شوند.

وی افزود: درواقع پاسخ به مقام معظم رهبری مبنی بر آن است که پس از طی دوره و تلاش ویژه برای شناسایی، در نخستین فرصت ممکن با احترام یعنی تبلیغ و حضور مردم دفن شوند، این پیکرهای مطهر بعد از 30سال دارند به آغوش میهن باز میگردند چگونه میتوانیم بگوییم انتخابات است و پیکرهایشان را به دلایل واهی معطل کنیم؟

باقرزاده، اظهار داشت: از مسئولی که این دلایل را آورده میپرسم اگر پیکر برادر تنی شما در جمع این شهدا بود بازهم میگفتید این کار انجام نشود؟ این چه سخنانی است؟ چه کسی میخواهد بهرهبرداری سیاسی آلوده از پیکرهای مطهر بکند؟

وی تصریح کرد: ما مقامهای معنوی پاسداری، رزمی و سربازی خودمان را هیچوقت با این مقامهای آلوده سیاسی معاوضه نمیکنیم، ما سرباز ولایت و در راه ولایت هستیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این راه ما است و تردید نمیکنیم، این هجمهها و سخنپراکنیها تأثیری در کار ما ندارد، امروز نسل سوم شهدای ما دارند به میهن بازمیگردند، نسل اول شهدای انقلاب بودند، نسل دوم شهدای دفاع مقدس و امروز نسل سوم شهدای مدافع حرم مبارز با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

۲۱ دی ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید