خانه / نمایش جزییات خبر

آغاز عملیات ساخت مقبره شهدای گمنام در دانشگاه آزاد دولت‌آباد

آغاز عملیات ساخت مقبره شهدای گمنام در دانشگاه آزاد دولت‌آباد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد گفت: عملیات ساخت مقبره شهدای گمنام در دانشگاه آزاد دولت‌آباد هم‌زمان با دهه فجر آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، این پروژه در مساحت 3 هزار مترمربعی ساخته می‌شود که در کنار مقبره این شهدا، فضای سبز، امکانات رفاهی و محوطه‌ای برای اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته خواهد شد.
وی افزود: مسابقه طراحی مقبره و محوطه‌سازی اطراف قبور مطهر شهدای گمنام در این دانشگاه برگزار می‌شود و اساتید و دانشجویان رشته معماری می‏توانند در زمینه طرح مقبره، ایده‌های خود را ارائه کنند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد گفت: مسابقه طراحی مقبره و محوطه‌سازی شهدای گمنام با هدف ارج نهادن به مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای گمنام برگزار می‌شود و پس از داوری طرح برتر انتخاب می‌شود و عملیات احداث آن آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح‌های ارائه‌شده ضمن توجه به فرهنگ ایرانی- اسلامی باید، با فضای مقبره و محوطه پیش‌بینی شده همخوانی داشته باشد.
کاظمی افزود: در نظر گرفتن ویژگی‌هایی از شهدا، ارائه جدول متناسب با بافت دانشگاه، طراحی در چارچوب رعایت استانداردهای معماری منظر، توجه کافی به قابلیت اجرا، منحصربه‌فرد بودن، خلاقیت و نوآوری و تناسب از جمله ویژگی‌هایی طرح‌های ارائه شده برای شرکت در این مسابقه اعلام شده است.
وی اظهار داشت: امیدوار هستیم به برکت حضور شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی، بتوانیم در راستای اهداف والای این عزیزان حرکت کنیم.
۱۵ دی ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید