خانه / نمایش جزییات خبر

مدیرکل بنیاد شهید اردبیل/ اردبیل 184 شهید جاویدالاثر دارد

مدیرکل بنیاد شهید اردبیل/ اردبیل 184 شهید جاویدالاثر دارد
دبیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌اردبیل با بیان اینکه این استان 184 شهید جاویدالاثر دارد، گفت: ‌خانواده‌های آنها منتظر خبرهای جدید از پیدا شدن و شناسایی اجساد فرزندانشان هستند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، علی منصور لکورچ عصر دیروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استانداری اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از شهدا به صورت گمنام در شهرهای مختلف کشورمان تشییع و به خاکسپاری شدند که همچنان این کار در استان‌‌های مختلف ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای استان اردبیل نیز شاهد تشییع و تدفین شهدای گمنام در مجموع به تعداد 64 شهید گمنام بودیم که تعدادی از شهرها نیز خواستار تشییع پیکر شهدای گمنام در آن مناطق هستند، گفت: اخیراً مسئولان تصمیم گرفتند تا با نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا در قالب آزمایش DNA تلاش کنند تا هویت شهدای گمنام بیشتر مشخص شده و نسبت به شناسایی هویت آنها و تحویل آنها به خانواده‌هایشان اقدام لازم را انجام دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: در هفته جاری اکیپی از ستاد کل نیروهای مسلح و تحقیق و تفحص شهدای گمنام در اردبیل حاضر خواهند شد تا با حضور در بیمارستان ایثار ما از خانواده 184 شهید جاویدالاثر بخواهیم تا با حضور در این بیمارستان اعم از پدر، مادر، همسر، فرزندان یا خواهر و بردار آزمایش DNA‌ انجام شود.
لکورچ ادامه داد: ما علاوه بر شهر اردبیل با اعزام این اکیپ به سایر شهرها سعی خواهیم کرد تا این آزمایش‌ها از خانواده این شهدای گمنام انجام شود تا نسبت به شناسایی شهدا با استفاده از آزمایش DNA‌ اقدامات لازم به انجام برسد.
وی به فعالیت موزه شهدا در یکی از خانه‌‌های قدیمی اردبیل اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم در روز 22 اسفند که به نام روز شهدا نامگذاری شده میزبان مدیران و مسئولان استان در این مجموعه باشیم تا از موزه شهدا بازدیدی انجام شود.
استاندار اردبیل بیش از هفت استاندار قبلی باخانواده شهدا نشست و برخاست داشتند.
مشاور استاندار در امور ایثارگران اردبیل گفت: استاندار اردبیل در این دو سال به اندازه هفت استاندار قبلی با خانواده‌های شهدا و ایثارگر نشست و برخاست داشته و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است.
رحیم صدقیانی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود بسیاری از مدیران به موزه شهدا نرفته‌اند به نظر می‌رسد قضاوت درستی نیست چراکه ما بارها جلسات شورای اداری و مسئولان استان را در این موزه برگزار کردیم و اکثر مدیران با بخش‌های مختلف موزه شهدا آشنا هستند.
 وی ضرورت تجمیع موزه شهدا را در پارک موزه دفاع مقدس یادآور شد و گفت: قطعا در این زمینه آنچه که مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد حرکت معقول و منطقی در طراحی مناسب پارک موزه دفاع مقدس است تا این مکان زمینه انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی فراهم آورد.
۱۳ دی ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید