خانه / نمایش جزییات خبر

ستایش از تفحص و کاروان شهدا

ستایش از تفحص و کاروان شهدا
اگر امروز این ملت، عزّت و اقتدار و امنیّتى دارد و اگر دانشگاه و کارخانه و دولت و دستگاه‌هاى گوناگون کشور این فرصت را دارند که به کارهاى روزمرّه‌ معمولىِ خودشان برسند؛ این به برکت همین جنازه‌هاى از راه رسیده‌اى است که در تفحّص‌‌ها پیدا شده‌اند. اینها رفتند دشمن را بیرون کردند؛ اینها رفتند عزّت ملى را تأمین کردند؛ اینها رفتند ننگ تسلّط چکمه‌پوشان دشمن بر مرز‌ها را از چهره‌ این ملت عزیز ستردند و پاک کردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، از پایان جنگ تحمیلی تا کنون، بار‌ها پیکرهای شهدا در تفحص‌‌ها کشف شده که به صورت کاروان‌هایی شهر به شهر و در میان استقبال و احترام مردم به محل خاکسپاری شان منتقل شده اند.
امام خامنه‌ای در توصیف این کاروان‌‌ها می‌فرمایند:  
«...موضوع دوم، آمدن کاروان شهداست. این موضوع مهمّى است. نه فقط این دفعه؛ هر دفعه که این کاروان‌‌ها مى‌آیند، مى‌بینید که مردم ما واقعاً قدرشناسند. این‌که من عرض مى‌کنم، به عنوان قدرشناسى خودم عرض مى‌کنم؛ والّا مى‌دانم شما مردم منتظر توصیه نیستید و خودتان احترام مى‌کنید. اگر امروز این ملت، عزّت و اقتدار و امنیّتى دارد و اگر دانشگاه و کارخانه و دولت و دستگاه‌هاى گوناگون کشور این فرصت را دارند که به کارهاى روزمرّه‌ معمولىِ خودشان برسند؛ این به برکت همین جنازه‌هاى از راه رسیده‌اى است که در تفحّص‌‌ها پیدا شده‌اند. اینها رفتند دشمن را بیرون کردند؛ اینها رفتند عزّت ملى را تأمین کردند؛ اینها رفتند ننگ تسلّط چکمه‌پوشان دشمن بر مرز‌ها را از چهره‌ این ملت عزیز ستردند و پاک کردند. بنابراین قدرشناسى از اینها لازم است. هر‌کس که در این کشور زندگى مى‌کند، باید خودش را مدیون شهداى عزیز بداند. این کاروانى که مى‌آید، جزئى از این مجموعه‌ عظیم شهداست؛ همه‌ ما وظیفه داریم به اینها احترام کنیم.»( بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ تهران، 28/02/1380)
گروه‌ جستجوی‌ مفقودان در اسفند سال 1379 با امام خامنه‌ای دیدار نمودند. رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره‌ به‌ اهمیت‌ و فضیلت‌ بسیار والای‌ کار گروه‌ جستجوی‌ مفقودان‌ تصریح‌ کردند: معنای‌ نمادین‌ این‌ کار با ارزش‌ این‌ است که‌ مسئله‌ شهادت‌، شهید و فداکاری‌ هرگز در جامعه‌ زیر غبار فراموشی‌ نخواهد ماند و از یاد نخواهد رفت. .... حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فعالیت گروه‌های جستجوی‌ مفقودان‌ را در جهت‌ احیای‌ راه‌ شهیدان‌ و همچنین‌ برطرف‌ کردن دغدغه‌ خانواده‌های مفقودان‌ دانستند و افزودند: از جمله‌ آثار و برکات‌ کشف پیکرهای‌ شهدا و تشییع‌ آنها، پراکنده‌ شدن‌ عطر معنویت‌، شهادت‌ و فضیلت‌ در اعماق‌ شهر‌ها و مناطق‌ مختلف‌ کشور است.
ایشان‌ پنهان‌ بودن‌ ابعاد زحمات گروه‌ جستجوی‌ مفقودان‌ و خطرات‌ بسیار آن‌، و همچنین‌ اخلاص‌ نیروهای‌ گروه‌ تفحص‌ را نشان‌دهنده‌ اهمیت‌ و فضیلت‌ بالای‌ این‌ کار دانستند و از زحمات‌ فرماندهان‌ و نیروهای‌ گروه‌های‌ تفحص‌ و خانواده‌های آنان‌ و صبر و پایداری‌ خانواده‌های شهدای‌ گروه‌های تفحص‌ قدردانی‌ کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار مسئولان مؤسسه روایت سیره شهدا در تیر سال 1389 حمایتشان از روایت سیره شهدا را چنین اعلام فرمودند:
«شهدا عملاً کار بزرگی را انجام دادند. این کار بزرگ را باید تبیین کرد. خیلی کارهای خوبی انجام گرفته، اما هنوز جاهای خالی برای این کار خیلی زیاد است. بنابراین من کاملاً این کار شما را تأیید می‌کنم و احساس می‌کنم شما دارید یک نیازی را برآورده می‌کنید و دعا می‌کنم که خداوند شما را موفق بدارد. ان‌شاءاللَّه از ارواح طیبه‌ شهدا هم مدد معنوی خواهید گرفت و قطعاً ان‌شاءاللَّه به شما از سوی پروردگار و از غیب، کمک معنوی خواهد شد. این کار را دنبال کنید.»
۲۹ آذر ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید