خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم چهلمین روز شهادت شهید علوی در قزوین برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت شهید علوی در قزوین برگزار شد
مراسم بزرگداشت چهلمین روز خاکسپاری پیکر پاک و مطهر سردار خیبرشکن، شهید سلطانعلی علوی با حضور مردم شهیدپرور و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حسینیه امامزاده حسین (ع) شهر قزوین برگزار ‌شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، در این مراسم حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی از اساتید حوزه و دانشگاه، پیرامون سیره شهدا و الگوبرداری آحاد جامعه از نحوه زندگی آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطالبی را بیان کرد.
مدعوین شرکت‌کننده بعد از پایان مراسم، بر مزار شهید سلطانعلی علوی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.
شهید سلطانعلی علوی، پنجم آذر ماه 1335، در روستای پیریوسفیان از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال 1356 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.
این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند 1362، با سمت فرمانده گروهان در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.
پیکر مطهر شهید سلطانعلی علوی بعد از گذشت 32 سال، طی تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام ستاد کل نیروهای مسلح در جزیره مجنون تفحص و شناسایی و در آبان ماه سال جاری در گلزار شهدای شهر قزوین تشییع و به خاک سپرده ‌شد.
۲۸ آذر ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید