خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم چهلم شهدای گمنام در اردکان برگزار شد

مراسم چهلم شهدای گمنام در اردکان برگزار شد
مراسم چهلمین روز تدفین شهدای گمنام دوشنبه شب در شهرستان اردکان برگزار شد .
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان دوشنبه شب در این مراسم به بیان جایگاه شهید و شهادت در دین اسلام پرداخت و بر ادامه راه شهدا تاکید کرد .
حجت الاسلام والمسلمین کوثری اضافه کرد: حسرت، غصه و اتمام حجت سه برکت تربیتی زنده نگهداشتن یاد شهدا است .
وی با بیان اینکه در یاد شهدا باید غصه بخوریم چون این سرمایه ها را از دست دادیم تصریح کرد: متاسفانه امروز خون شهدا پایمال می شود و بعضی از مسوولان که به برکت خون این عزیزان به پست و مقام رسیدند با خون شهیدان بازی می کنند .
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان اظهار کرد: آدم غصه می خورد که امروز اسم شهداء هست اما رسم شهدا نیست .
کوثری افزود: ما از همه اقشار اعم از طلبه و دانشجو، اداری و بازاری ، نظامی و انتظامی ، شیعه ، سنی و مسیحی شهید داریم و همه این شهدا بر ما اتمام حجت کردند و هیچکس در روز قیامت نمی تواند بهانه بیاورد که چرا نتوانستم به تکلیف و وظیفه ام عمل کنم .
مراسم گرامیداشت چهلمین روز تدفین شهدای گمنام با حضور امام جمعه، فرماندار ، جمعی از مسوولان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور در مسجد دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان برگزار شد .
قرائت شعر توسط یکی از شعرای آئینی ، مداحی و عزاداری از دیگر برنامه های این مراسم بود .
یازدهم آبان ماه سال جاری پیکر پاک و مطهر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس پس از استقبال ، تشییع باشکوه و با حضور حماسی مردم و مسوولان در دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان به خاک سپرده شدند .
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
۲۵ آذر ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید