خانه / نمایش جزییات خبر

کنگره شهدای گمنام آذربایجان غربی با قرائت پیام رییس جمهور برگزار شد

کنگره شهدای گمنام آذربایجان غربی با قرائت پیام رییس جمهور برگزار شد
کنگره شهدای گمنام آذربایجان غربی طی مراسمی با قرائت پیام رییس جمهوری اسلامی ایران در ارومیه برگزار شد.

رییس جمهور در پیامش به این کنگره گفت: شهدا علاوه بر مقام رفیع معنوی، برای همیشه تاریخ مشعلداران پیروزی، آزادی و استقلال کشور هستند.

دکتر محمود احمدی نژاد در پیام خود به این کنگره که دیشب در ارومیه برگزار شد یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهدای آذربایجان غربی را گرامی داشت.

متن کامل این پیام رییس جمهوری به این کنگره که توسط وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی قرائت شد بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یدیه.

سلام خداوند بر خاتم پیامبران، مظهر اسم اعظم الهی و تجسم همه فضائل انسانی حضرت محمدبن عبدالله(صلی الله علیه و آله) سلام و درود به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) آخرین ذخیره خدا بر زمین امید فردای بشریت، سلام خدا بر سلسه جنبان آگاهی و ایثار در قرن معاصر، سلاله پاک اولیاء حضرت خمینی(ره)، درود و رحمت خداوند بر شهیدان راه حق و عدالت در همه اعصار تاریخ به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس وعلی الخصوص شهدای والامقام استان آذربایجان غربی سرداران شهیدی همچون کاظمی، حسن قلی پور، امینی، باکری‌ها و... که جان خود در راه رضای خدا و دفاع از میهن اسلامی، تقدیم نمودند و خاطره جاودان خود را همچون مشعلی روشن و راهنما، در ذهن و دل و واقعیت زندگی بشریت تا همیشه تاریخ باقی گذاردند.

بی شک بزرگ‌ترین درس شهیدان عزیز، آن است که با همه وجود از حاکمیت اسلام که مایه عزت، شرف و آزادگی است دفاع نماییم.

آری! شهادت بالاترین درجه کمال و شکوهمندانه‌ترین مرگی است که هر مجاهد راه حقی آن را آگاهانه و با افتخار بر می‌گزیند و به زندگی پس از مرگ، بهترین معنای زیبایی و جلال را می‌بخشند.

شهادت عروج روح است و خط شهادت، خط آل محمد(صلوات الله علیه) است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان آنان به ارث رسیده است.

شهدا راست قامتان همیشه جاودان تاریخ هستند. همانهایی که عارفانه، صادقانه و آگاهانه راه خق را شناختند و به بهترین شیوه پیمودند و به مقام حق الیقین نائل آمدند.

در واقع شهدا، کوله بار شرف مبتنی بر مسوولیت انسان الهی را به دوش می کشند و در این راه بر می‌خیزند.

منطق شهید یعنی منطق کسی که برای جامعه خویش پیامی دارد و مقام شهدا به عنوان مقامی شامخ و ارزنده با فضیلت‌ترین مقام برای رسیدن به قرب الهی است.

پس شهدا علاوه بر مقام رفیع معنوی، برای همیشه تاریخ، مشعلداران پیروزی، آزادی و استقلال این کشورند.

بزرگداشت مقام والای شهید و برگزاری کنگره عظیم ایثار و شهادت، اصالت بخشیدن به هدفهای متعالی جهاد مقدس و تقدیس مفاهیم والای ایثار است و در حقیقت کنگره بزرگداشت شهدا یک حرکت و جهاد فرهنگی است.

امروز ایران اسلامی به برکت خون پاک این شهیدان و مجاهدت ایثارگران به ویژه شهدای سرو قامت دیار بلند آوازه آذربایجان، همچون نگینی درخشان در جهان می‌درخشند و نور معنویت حاصل از انقلاب اسلامی و آرمان‌های رفیع امام( ره) درجهان در حال انتشار است.

یاد و خاطره همه شهیدان والامقام به ویژه شهدای گرانقدر خطه آذربایجان غربی و ارومیه را گرامی می‌دارم و ارواح پاکشان درود می‌فرستم و از خداوند متعال، طول عمر با عزت برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران که چنین مردان با غیرت و پاک سیرتی در دامان خود پرورانده‌اند آرزو می نمایم.

رییس جمهور در پایان این پیام آورد: امید که بر پایی هر ساله یادواره شهدای گمنام استان آذربایجان غربی، تلاشی ماندگار در احیای یاد و نام شهیدان عزیز این استان باشد، دوام توفیقات ربانی بانیان و برگزارکنندگان این نشست مبارک و نورانی را در پرتو توجهات خاصه حضرت ولیعصر (عج) و زعامت رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) از محضر خداوند متعال مسئلت نموده و برای آنان و حضار محترم سلامتی و سعادت و سربلندی آرزومندم.

این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ائمه جمعه و جماعات، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، روحانیون، دانشگاهیان و شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.

۱۰ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید