خانه / نمایش جزییات خبر

تجدید پیمان 600 نفر از بسیجیان شرق تهران با امام راحل (ره) و شهدا

تجدید پیمان 600 نفر از بسیجیان شرق تهران با امام راحل (ره) و شهدا
600 تن ازبسیجیان شرق تهران اعلام کردند: ما بسیجیان در کنار حرم حضرت امام(ره) و مزار شهدای گمنام عهد و پیمان می‌ببندیم که مسیر شهدا را ادامه داده و در دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه وعمل به وصیت امام خمینی(ره) کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، 600نفر از بسیجیان حوزه 331 محمدبن عبدلله ناحیه مالک اشتر تهران، به مناسبت تجدید پیمان با امام(ره) و شهدا اسلام درحرم امام خمینی(ره) و قطعه 40 شهدای گمنام حضور یافتند.
بر اساس این این گزارش، سیدمحمود حسینی، فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر در این مراسم حاضر و به سخنرانی پرداخت.
سید محمود حسینی با گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا بیان داشت: خدای را سپاس می‌گوییم که حیات ما را در زمانی قرار داد که اوج قدرت اسلام عزیز است و پرچم اسلامی به دست مؤمنان کشور جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمده و هر روز در جهت زمینه‌سازی ظهور منجی عالم قدم برداشته می‌شود.
وی گفت: بسیجیان در لباس سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) توفیق خدمت دارند که باید این لطف و عنایت خداوند را در هر ثانیه شکرگزاری کرد.
فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر، به یادآوری جان‌فشانی‌های شهدا و انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: اگر شهدای ما خالصانه در مسیر اعتلای اسلام عزیز همت نمی‌کردند، امروز سرنوشت ننگین و رقت‌باری در انتظار مردم مظلوم ایران بود.

حسینی در ادامه با استناد به خطبه‌ای از سخنان حضرت امیرالمؤمنین (ع) که در کنار قبور مسلمانان خطاب به اصحاب خود بیان فرموده بودند، گفت: بازگشت همه ما به سوی پروردگار است؛اگر اهل قبور می‌توانستند با ما سخن بگویند؛ می‌گفتند که هیچ‌کدام از مواهب دنیوی بعد از مرگ به درد ما نخورد و دست ما خالی است؛ همه حرص و ولع در دنیا برای کسب امتیازات دنیوی برای ما بی‌حاصل بود.

وی در همین زمینه اضافه کرد: تنها چیزی که برای انسان در عالم برزخ مفید است، عمل صالح و تقواست بنابراین باید به دنبال کسب توشه سفر آخرت بود، چراکه غیر از آن در برزخ و قیامت به کار نمی‌آید.
فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر با بیان اینکه زیارت قبور اموات در شب کراهت دارد، تأکید کرد: اما زیارت مزار شهدا که به فرموده قرآن کریم « زنده‌اند و در نزد پرودگار روزی می‌خورند» کاملا متفاوت است، بنابراین شهدای عزیز حاضر، ناظر و شاهد ما هستند.

وی ادامه داد: ما به دعوت شهدا در دل شب و در این سکوت معنوی در کنار مزار باصفا و معنوی این شهدای گمنام حاضر شده‌ایم، تا به آنها بگوییم ای شهدای عزیز شما راه مستقیم و هدایت و راه چگونه زیستن را به ما آموختید تا به غیر از خدای سبحان، انبیاء و ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه به کس دیگری امید نداشته باشیم.

حسینی با بیان این که شهدا تنها با انجام بندگی و عمل صالح و نیت پاک به این مقام رسیده‌اند، اظهار داشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس افسانه و داستان نیست؛ جوانان و مردم الهی و بزرگ کشور ما حماسه‌ها و وقایعی را به ثبت رسانده‌اند که در عالم واقعیت بی‌نظیر است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ‌گفت: در هیچ‌ مکانی از دنیا سراغ ندارید که سربازی برای اعزام به جهاد و رسیدن به کارزار جنگ التماس و گریه‌زاری کند؛ ظاهر ماجرا میدان جنگ و آتش بود، اما شهدا باطن و پشت پرده و حقیقت متعالی آن را می‌دیدند؛ لذا شهدا از مشکلات،‌سختی‌های نبرد و مرگ هراسی نداشتند بنابراین خدای سبحان شهدا را برای خود برگزید.
وی ادامه داد: جوانانی که در دل شب، در سکوت، خلوت در دوران دفاع مقدس با پروردگار خود را و نیاز می‌کردند و در نیمه شب به نماز شب پرداخته و در قنوت آن با تضرع از خداوند طلب شهادت که اوج مقام انسانیت است را خواستار بودند، بدون هیچ ترسی به استقبال خطرات می‌رفتند چرا که فقط با خداوند معامله کرده بودند.

فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر در ادامه رو به مزار شهدا کرد و خطاب به آنها گفت: ما در کنار شما حاضر شده‌ایم تا با شما سخن بگوییم که بعد از رشادت‌ها، جهادها، جان‌فشانی‌های شما دشمنان از سلطه بر دین و دنیای ما ناامید شده‌اند؛ به برکت خون ریخته شما ایران اسلامی امروز به عنوان قدرتی بزرگ در دنیا می‌درخشد و برای افکار عمومی ملت‌ها حرف‌ها برای گفتن دارد.
وی در همین زمینه افزود: به برکت خون شما، ایران اسلامی در دنیا به عنوان الگو پذیرفته شده است؛ همه مستضعفان عالم دل و امید به جمهوری اسلامی بسته‌اند و این به خاطر از خود گذشتگی شما است؛ ما آرامش و امنیت را مدیون شما هستیم، شما همچون شمع سوختید تا به مردم خود بلکه مردم دنیا روشنایی هدیه دهید.
حسینی با ابراز تاسف از ورود برخی از نامحرمان بعد از امام و شهدا در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ ادامه داد: ای شهدا این را هم بگویم بعد از شما امام ما جام زهر نوشید عده‌ای نامحرم و افرادی که دلبسته و شیفته سود مادی دنیا و عافیت‌طلبی بودند پا روی خون شما گذاشتند. عده‌ای به سالار شهیدان علی‌ابن الحسین (ع) بی‌احترامی و جسارت کردند، عده‌ای جهاد و رشادت‌های شما را زیر سؤال بردند تا کار به جایی رسید که امام ما؛ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمودند «جان ناقابلی دارم که اگر لازم باشد آن را هم در راه خدا می‌دهم».
وی در ادامه خطاب به بسیجیان حاضر در کنار مزار شهدای گمنام، گفت: این را بدانید این شهدا کوچک‌ترین ادعا و چشم‌داشتی از مجاهدات‌ها و تلاش‌های خود نداشتند، بنابراین ما بسیجیان به تأسی از همین شهدا که الگوی ما هستند این راه را بدون هیچ ادعا و چشم‌داشتی خواهیم پیمود؛ ما بسیجیان در کنار این مزار شهدا جمع شده‌ایم که با هم عهد و پیمان ببندیم که مسیر شهدا را ادامه داده و در دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نخواهیم داد و بر وصیت امام خمینی(ره) و شهدای اسلام مبنی بر حمایت و پشتیبانی از ولایت‌فقیه کاملا عمل می‌کنیم.
وی اظهار داشت: ما به پیروی از شهدا، پرچم اسلام و انقلاب عزیز را پشت سر رهبر فرزانه انقلاب در همه دنیا به اهتزاز درخواهیم آورد و با غیرت دینی در مقابل انحرافات خواهیم ایستاد.
فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر مهم‌ترین عامل سربلندی و پیروزی و سعادت ملت شریف ایران را در سه چیز دانست: یک اسلام‌محوری و وفاداربودن به ارزش‌های انقلاب و اسلام، دوم تبعیت محض از ولایت فقیه، سوم وحدت کلمه؛ بنابراین این سه عامل اصلی را باید حفظ کرد.
حسینی در خاتمه اعلام کرد: ما در کنار شهدای گمنام هم‌قسم می‌شویم که بر سر عهد و پیمان خود در راه حفظ اسلام عزیز و حفظ محور اصلی آن یعنی ولایت فقیه باقی بمانیم.
براساس این گزارش بسیجیان شرکت کننده در این مراسم بعد از اجرای مراسم شامگاه مشترک در حرم مطهر امام خمینی(ره) مسیر حرم تا قطعه 40شهدای گمنام را راهپیمایی کردند.
سیدمحمد مداح فرمانده حوزه مقاومت 331 محمد بن عبدلله در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس « توانا»، بیان داشت: هم‌زمان با سالگرد دفاع مقدس پایگاه‌های تحت پوشش با زحمات و کوشش فراران مراسم‌های متعددی را برگزار می‌کنند.
وی گفت: مراسم امشب با یک حرکت خودجوش توسط نیروهای بسیجی راه‌اندازی شد تا با استفاده از حال و هوای معنوی حرم مطهر و قطعه شهدای گمنام فضای جبهه‌های حق علیه باطل را با حرکت ستونی در دل تاریکی شب، ایجادکنیم.
مداح ابراز امیدواری کرد که اجرای ایچنین برنامه‌های معنوی بتوانیم فرهنگ ناب ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم، چراکه موضوع ارتباط با نسل جوان طبق فرموده مقام عظمای ولایت بسیار لازم و ضروری است.
وی در همین زمینه گفت: ارتباط با جوانان و نوجوانان برای ما از دغدغه‌های اصلی است که در همین راستا کانون عترت را به هدف پرورش نسل جدید راه‌اندازی کرده‌ایم.

۱۰ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید