خانه / نمایش جزییات خبر

جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در تهران

جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در تهران
روز دوشنبه ۲۳ شهریور ماه ۹۴ مصادف با سالروز شهادت امام جواد(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام در منطقه ۱۷ تهران ملقب به دارالشهدای تهران تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، محمد ابویی رئیس خانه شهریاران جوان در گفتگویی از جزئیات برنامه‌های تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در دارالشهدای تهران خبر داد و گفت: روز دوشنبه 23 شهریور ماه 94 مصادف با سالروز شهادت امام جواد(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام در منطقه 17 تهران به خاک سپرده خواهد شد. یکی از این دو شهید گمنام از غواصان شهید عملیات کربلای 4 است که در سن 24 سالگی در سال 64 و در جزیره ام الرصاص به شهادت رسیده است و شهید دیگر سال 62 در جزیره مجنون و در عملیات خیبر در سن 20 سالگی به شهادت رسیده است.

وی افزود: مراسم تشییع این شهدا ساعت 15 از میدان گلچین واقع در منطقه 17 تهران ملقب به دارالشهدای تهران آغاز می‌شود و تا بوستان زمزم واقع در خیابان شهید غلامرضایی ادامه خواهد داشت و بعد از برگزاری مراسم خاکسپاری با سخنرانی محمد باقر قالباف شهردار تهران پیکر مطهر شهدا در بوستان تدفین خواهند شد.
ابویی در ادامه تصریح کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا در روز 22 شهریور ماه 94 مصادف با شب شهادت امام جواد(ع) از ساعت 20 تا 22 در صحن امامزاده حسن(ع) واقع در یافت آباد جنب بازار مبل همراه با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع) با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهدا از بزرگان شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس برای حضور هر چه باشکوه تر دعوت شده است گفت: مردم دارالشهدای تهران قریب 10 شب است که به صورت خودجوش در کنار محل تدفین هر شب برنامه زیارت عاشورا و نماز جماعت را برگزار می‌کنند و کارهای عملیاتی و فرهنگی جهت برگزاری مراسم تشییع را پیش می‌برند. شهرداری برای هر چه بهتر انجام شدن این فعالیت ها  پشتوانه همه این دوستان است.
منطقه 17 تهران با تقدیم بیش از 4000 شهید به انقلاب و دفاع مقدس ملقب به دارالشهدای تهران شده است.

۲۲ شهریور ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید