خانه / نمایش جزییات خبر

کردستان آماده استقبال از فرشته های گمنام وطن

کردستان آماده استقبال از فرشته های گمنام وطن
پیکر شهدای تازه تفحص یافته در کردستان عراق روز یکشنبه هفته آینده از مرز باشماق مریوان به کشور باز می گردند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، پیکرهای شهدای تازه تفحص شده در کردستان عراق هشتم شهریور ماه از مرز بین المللی باشماق در شهر مریوان به کشور باز می‌گردند. 

به گفته سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل ادامه عملیات کاوش در مناطق ذکر شده آمار نهایی این شهدا هنوز نهایی نشده است. 

پیکرهای طیبه شهدا در کردستان پس از استقبال توسط مردم غیور مریوان در صبح روز یکشنبه، وارد سقز و پس از تشییع در این شهر وارد دیواندره خواهند شد. 

مردم سنندج صبح روز دوشنبه از شهدا استقبال می کنند 

سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های دفاع مقدس این استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های اولیه در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف انجام شده و ستادهای استقبال از شهدا نیز تشکیل شده است، اظهار کرد: این شهدا در روز نهم شهریور رأس ساعت ۹/۳۰ صبح مهمان مردم سنندج خواهند بود که امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌های لازم بستر استقبال هرچه باشکوه از این شهدا فراهم شود. 

شرف‌بیانی از مردم کردستان به عنوان مردمی وفادار و قدردان خون شهدا نام برد و بیان داشت: مردم فرهنگی و ولایت‌مدار کردستان در عرصه‌های مختلف با حضور با بصیرت و تأثیرگذار خود وفاداریشان را به نظام و شهدا ثابت کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید انصار و مهاجر در خاک کردستان که ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از آنان از فرزندان کردستان بودند نشان از پایبندی و عمق ارادت مردم این خطه به انقلاب و ارزش‌های آن است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از شناسایی یک شهید تازه تفحص شده متعلق به کردستان از روی تست DNA خبر داد و گفت: این شهید والامقام طی برنامه‌ای در چند روز آینده با حضور خانواده‌اش تشییع و به خاک‌ سپرده خواهد شد. 

وی از استقبال از کاروان شهدای گمنام به عنوان یک حرکت فرهنگی بزرگ در استان فرهنگی کردستان نام برد و گفت: مردم این دیار همواره از پیکرهای شهدا استقبال گسترده و پرشوری کرده اند و در این آیین نیز بیشتر و بهتر از گذشته شهدای خود را بدرقه می کنند. 

شرف‌بیانی از دستگاه های اجرایی نیز خواست زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسمی در شأن نام و جایگاه شهدا را در استان تدارک ببینند.

آمادگی مریوان برای استقبال از شهدا

محمد فلاحی فرماندار شهرستان مریوان نیز در جلسه هماهنگی بازگشت پیکر شهدای تازه تفحص شده گفت: ۶ کمیته برای اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم تشییع این شهدا تشکیل شده و قرار است از سوی صدا و سیمای مرکز استان نیز به صورت مستقیم پوشش خبری شود. 

کاروان شهدا قرار است پس از تشییع در سنندج از شهرهای دهگُلان، قُروه، سریش آباد و بیجار عبور کرده و سپس به تهران منتقل خواهند شد. 

شب روز دوشنبه شهدا مهمان مردم بیجار هستند 

فرماندار بیجار به میزبانی مردم و برگزاری آیین شبی با شهدای گمنام در حسینه شهر اشاره کرد و از همه دوستداران و پیروان راه شهیدان خواست در این مراسم حضوری پر شور و شعور داشته باشند. 

فرمانده سپاه ناحیه بیجار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به ایثار و فداکاری رزمندگان و همه ایثارگران دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعضی گمنامی ها، نزد خداوند متعال، شهرت و افتخاری بی نظیر است.

حسین محمودی افزود: روز دوشنبه ۹ شهریور جاری کاروان شهدای گمنام از مسیر قروه – بیجار وارد شهر می شود و برنامه استقبال و گرامیداشت حضور آنان در بوستان سراب برگزار می شود. 

وی از برگزاری برنامه های مذهبی، قرائت ادعیه و عزاداری در دوشنبه شب با همکاری مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) خبر داد وعنوان کرد: این پروانه های عاشق و فداکار، برای حفظ انقلاب، اسلام و راه امام راحل جان خود را در طبق اخلاص نهادند. 

قرار بود این شهدا روز سوم شهریور به کشور بازگردند ولی به دلیل تقارن با جشن های میلاد امام رضا(ع) به هشتم شهریور موکول شد. 

پیش بینی می‌شود زائرین و کاروان‌های راهیان نور که هم اکنون در منطقه کردستان حضور دارند همراه با مردم شریف استان در این استقبال باشکوه از شهدا شرکت کنند. 

۶ شهریور ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید