خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع و خاکسپاری 3 شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه علی اباد کتول

تشییع و خاکسپاری 3 شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه علی اباد کتول
پیکر پاک سه شهید گمنام همزمان با شهادت امام جعفرصادق(ع) پس از تشییع بر دستان مردم ولایتمدارعلی آبادکتول در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، دکتر علیرضا ایرانبخش که در جلسه مشترک با بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان سخن می گفت، ضمن بیان این خبر اشاره کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس را از جمله بی‌نظیرترین جلوه‌های تاریخی ملت بزرگ ایران برشمرد که در آن شالوده و اساس دین حفظ گردید و مکتب مقاومت در جهان شکل گرفت.

رئیس واحد علی آبادکتول از ایمان ، عشق ، بصیرت و همت بعنوان مهمترین عوامل پیروزی ملت ایران در دفاع از ناموس و کیان انقلاب اسلامی یادکرد و افزود :‌ در حال حاضر که کمرنگ نشان دادن عظمت جنگ و حماسه شورانگیز ملت ایران و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یکی از توطئه های دشمنان نظام و اسلام است ، وظیفه شرعی و انسانی ماست تا با ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان جنگ تحمیلی و همچنین تبیین آرمان‌های والای شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس ، فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم و جامعه نهادینه کنیم.

دکتر علیرضا ایرانبخش تحقق میزبانی واحد علی آبادکتول برای شهدای گمنام را پس از دو سال انتظار به کلیه دانشگاهیان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تشییع و تدفین سه شهید گمنام در دانشگاه ازاد اسلامی واحد علی اباد کتول موجب اعتبار افزایی دوچنان این واحد دانشگاهی گردد. 

در ادامه جلسه مسئول بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول، میزبانی شهدای گمنام را از نعمات الهی برشمرد و افزود : دفاع مقدس یک سند پویا در تاریخ انقلاب اسلامی است که بدست توانمند نیروهای مسلح و بسیجیان در تاریخ اندیشه ها ، آرمان ها ، عشق ها و جوانمردی ها ثبت و ضبط گردیده است .

سرهنگ اتراچالی پیروزی در جنگ تحمیلی را در شرایط حاد از جمله افتخارات جهانی ایران برشمرد که با ترسیم فعل خواستن از سوی امام راحل و درک بالای امت شهیدپرور به آن جامه عمل پوشانده شد.

وی با بیان این مطلب که ما در جنگ  استقلال و خودباوری را آموختیم ، راه اندازی دانشگاهها را  یکی از برکات فعل خواستن و خودباوری یادکرد و افزود: من بعنوان دانش آموخته این واحد دانشگاهی از این همه تحول علمی ،آموزشی و پژوهشی در واحد علی آبادکتول به خود می بالم.

سرهنگ اتراچالی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس را  اجرای منویات مقام معظم رهبری در حفاظت از ارزشها و ترویج فرهنگ دفاع و شهادت اعلام کرد و از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بعنوان مهمترین کانون برای این امر خطیر یاد نمود و ابراز امیدواری کرد تا  با حضوراین شهدای گمنام در واحد علی آبادکتول دانشجویان آنان را الگو و سرمشق خویش قرارداده و راهشان را ادامه دهند.

۸ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید