خانه / نمایش جزییات خبر

مازندران میزبان ۳۰ شهید غواص و خط‌شکن می‌شود

مازندران میزبان ۳۰ شهید غواص و خط‌شکن می‌شود
۳۰ شهید غواص و خط‌شکن مازندران در مردادماه امسال، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تشییع می‌شوند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سید محمد باقرزاده"فرماندهکمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" اعلام کرد:در سالروز شهادت امام صادق(ع) 30 شهید خط شکن و غواص به همراه این شهدا؛ 13 شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شود.
سردار سیدمحمد باقرزاده با اشاره به اینکه مراسم تشییع این شهدا از غرب مازندران آغاز خواهد شد؛ افزود: در برنامه استقبال از این شهدا حضور تشکل‌های مردمی و دستگاه های دولتی نیز تدارک دیده شده است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین با بیان اینکه این تکریم و تشییع شهدا در مازندران متفاوت خواهد بود، یادآور شد: با توجه به حضور پرشور و حماسی مردم مازندران و استقبال جوانان از شهدای غواص و خط شکن قابلیت حضور خیل عظیمی از مردم استان در این مراسم پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه مراسم استقبال و تشییع این شهدا کمیته بندی شده است، گفت: مراسم وداع با این شهدا به صورت استانی تدارک دیده شده و در محل پارک موزه دفاع مقدس پیش بینی حضور 50 هزار نفر شده است.
باقرزاده با اشاره به اینکه این شهدا از تمامی شهرهای مازندران عبور خواهند کرد،افزود: نمادهای مازندران در تابوت این شهدا به کار گرفته شده و خوشه های برنج نیز در مراسم تشییع به کارگرفته می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تعدادی از این شهدا شناسایی شده و تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند،افزود: 13 شهید گمنام نیز به همراه این شهدا در مازندران و گلستان تشییع می‌شوند.
سردار باقرزاده خواستار حضور هنرمندان برای طراحی المان‌ها و فضاسازی حضور این شهدا در شهرهای مازندران شد و گفت: از میراث فرهنگی انتظار داریم از این شهدا به عنوان بزرگترین میراث کشور و استان استقبال کند.
۲۹ تیر ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید