خانه / نمایش جزییات خبر

روایت سردار باقرزاده از نحوه شناسایی پیکر شهید خط شکن کربلای۴

روایت سردار باقرزاده از نحوه شناسایی پیکر شهید خط شکن کربلای۴
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نحوه شناسایی پیکر این شهید دست بسته عملیات کربلای ۴ از نشانه‌ای سخن گفت که از شهید سید جلیل میری در مرحله اول شناسایی پیکر یقین آور شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، بخشی از برنامه روز گذشته ماه عسل نیز به ماجرای شناسایی پیکر شهید خط شکن عملیات کربلای4، سید جلیل میری ورکی اختصاص داشت.
سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این بخش با اشاره به کشف پیکرهای طیبه شهدا در ابوفلوس گفت: منطقه ابوفلوس که در آن پیکر 175 شهید غواص و خط شکن در جریان تفحص کشف شد چند کیلومتر جلوتر از خط نبرد منطقه ام الرصاص یعنی تقریبا پشت منطقه پتروشیمی عراق در ابو الخصیب است. دو سال بود که ما اطلاع داشتیم حدود 200 شهید را رژیم بعث عراق در نقطه ای به صورت دسته جمعی دفن کرده‌اند. که این 175 شهید از همان تعداد است.
وی با اشاره به نحوه شناسایی پیکر این شهید دست بسته عملیات کربلای 4 افزود: چیزی که از این شهید عزیز یعنی سید جلیل میری امروز به جهت ظاهری به یادگار مانده است و در مرحله اول شناسایی پیکر برای ما یقین آور شد، کارت پایان خدمت او است. این کارت به نام سید جلیل میری ورکی با اطلاعات: فرزند سید قاسم، رنگ چشم مشکی، قد 175 ، مدرک دیپلم، درجه سرجوخه و سرباز سال 1358 تا 60  در کردستان و سقز بوده است ولی بعد به بسیجیان لشکر 25 کربلا پیوست. کارت چون خیلی خوب پرس شده خوشبختانه به جا مانده است. 

فیلم/ روایت دردناک از نحوه شهادت غواصان
۲۲تیرماه؛ مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید تازه تفحص شده خیبری
وصیت‌نامه نخستین شهید شناسایی شده از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن
۱۸ تیر ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید