خانه / نمایش جزییات خبر

بیانیه ارتش در گرامیداشت 175 شهید غواص

بیانیه ارتش در گرامیداشت 175 شهید غواص
ارتش در بیانیه‌ای با گرامیداشت 175 شهید غواص تاکید کرد: این دست‌های بسته، امروز مردانه‌تر و استوارتر از هر دست دیگر، بیانگر روح بلند و تسلیم‌ناپذیر ایرانی است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، در پی تشیع 175 شهید غواص عملیات کربلای 4، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشته و تلاش در جهت تحقق اهداف بلند و الهی شهدای عزیز را وظیفه آحاد کارکنان نیروهای مسلح دانست.
 در این بیانیه آمده است: نزدیک به سه دهه پیش، 175 رزمنده مخلص و عاشق دین، اروند را شکافتند و در صیانت از مرزهای این سرزمین پاک در تاریخ جاودانه شدند. اکنون این مردان مرد بازگشته اند. با پلاک‌هایی از جنس نور و آویخته بر سینه‌هایی مملو از ایمان و اعتقاد با دستانی بسته و آغوشی گشوده به سوی آسمان، تا این سرزمین ایزدی در ادامه تاریخ بلند و پربارش، پابرجا بماند و از ودایع الهی و اخلاقی خالی نماند.
این بیانیه می‌افزاید: این دست‌های بسته، امروز مردانه‌تر و استوارتر از هر دست دیگر، بیانگر روح بلند و تسلیم‌ناپذیر ایرانیست که در برابر همه سختی‌ها و تلخی ها، با همت و غیرت و با عشق به ولایت همواره گفته است و می‌گوید: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
در ادامه این بیانیه آمده است: شهدای غواص آمده‌اند تا ما را نزد خداوند متعال شفاعت کنند و برای مهمانی رمضان آماده نمایند و ما با یاد آنها اراده قوی تری برای تحقق هیهات منا الذلة پیدا کنیم همانطوری که خدا خود فرموده «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُم‏؛ و کسانى که در راه خدا به شهادت رسیده ‏اند، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی‌کند.
در پایان این بیانیه تصریح شده است: مجاهدت آنها که به عنوان غواصان دریادل در عملیات های کربلای چهار و پنج به شهادت رسیدند هرگز از یاد نخواهد رفت. آنها همچنانکه خدای متعال فرمودند زنده اند و نزد او روزی می خورند و این ما هستیم که باید تلاش کنیم ارزش هایی که آنها به خاطر آن جاودانه شدند را زنده نگاه داریم.

کشف پیکرمطهر شهیدان غواص دفاع مقدس با دستان بسته!
مظلومیت شهدای غواص باید همه جا منتشر شود
پیام رهبر انقلاب در پی تشییع پیکر مطهر شهدا با حضور حماسی مردم تهران
چگونگی کشف شهدای غواص از زبان سردار باقرزاده
۲۷ خرداد ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید