خانه / نمایش جزییات خبر

دانشگاه صنعتی بابل میزبان 2 شهید گمنام می‌شود

دانشگاه صنعتی بابل میزبان 2 شهید گمنام می‌شود
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دانشگاه صنعتی بابل میزبان دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، عسگر جانعلی‌زاده بابل اظهار داشت: همزمان با هفته دفاع مقدس و شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) این دانشگاه میزبان دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی تصریح کرد: شهدا شمع‏هاى فروزانى هستند که با نثار هستى و وجود خود در محضر حق تعالى، پیروز شدند.
جانعلی‌زاده با اشاره به اینکه بقای نظام و انقلاب مرهون حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس است، بیان داشت: رسالت ما در برابر شهیدانی که هدف اصلی‌شان، اعتلای اسلام و انقلاب بود، تلاش برای تداوم این اهداف و حفظ شأن و جایگاه واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی مزار شهدای گمنام را محل میثاق و تجدید بیعت با آرمان‌ها و اهداف شهدا دانست و افزود: دانشجویان در دانشگاه با شهدایی تجدید بیعت می‌کنند که با خون مقدس خود زمینه را برای امنیت، آسایش، تلاش، تحصیل و استقلال ما فراهم کردند و در آبادانی و اعتلای این نظام و کشور، از همه هستی خود گذشتند.
جانعلی‌زاده با اشاره به اینکه این دو آلاله هشت سال دفاع مقدس در کنار مسجد دانشگاه به خاک سپرده می‌شوند، یادآور شد: دفن شهدا در کنار مسجد دانشگاه نقطه عطفی است برای اینکه همیشه این دو گوهر گران‌بها یعنی شهدا و محراب را ناظر و شاهد اعمال و وظایفمان بدانیم.
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل زمان مراسم شب وداع با شهدا را ساعت 20 روز یکشنبه در مصلای دانشگاه اعلام کرد و گفت: مراسم تشیع پیکر دو شهید هشت سال دفاع مقدس نیز در ساعت هشت صبح روز دوشنبه 12 مهرماه جاری از مسجد گلشن بابل با طی مسیر از مکان امامزاده قاسم، میدان اوقاف به سمت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای تدفین و خاکسپاری خواهد بود.

۶ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید