خانه / نمایش جزییات خبر

پایان انتظار 17 ساله مادر یک شهید

پایان انتظار 17 ساله مادر یک شهید
«فاطمه شاکری» پس از پایان چشم‌انتظاری و سال‌ها دوری از فرزندش می‌گوید: کسی که فرزند دارد می‌داند چقدر انتظار سخت است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، "فاطمه شاکری" پس از پایان چشم‌انتظاری و سال‌ها دوری از فرزندش می‌گوید: کسی که فرزند دارد می‌داند چقدر انتظار سخت است.
اردیبهشت سال 92 همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر شهیدی در مشکین‌شهر اردبیل به خاک سپرده شد که در سال 67 و در منطقه فاو به شهادت رسیده بود و اکنون بعد از گذشت دو سال از تشییع پیکر این شهید از طریق DNAشناسایی شد. 
شهید «علی خالقی» فرزند اول غلامعباس خالقی متولد سال 49 اعزامی از کرمان، همان شهید گمنام مشکین‌شهر است که کیلومترها دورتر از زادگاهش آرمیده است. او دو خواهر و یک برادر دارد. 
«فاطمه شاکری» مادر شهید «علی خالقی» شهید تازه احراز هویت شده از اهالی شهرستان گلبافت استان کرمان با لهجه زیبای کرمانی در گفت و گویی از 27 سال چشم‌انتظاری برای شنیدن خبری از فرزندش می‌گوید: 17 سال داشت که با چند تن از دوستانش که از همسایه‌های قدیم ما بودند به جبهه رفت. سوم دبیرستان بود و درس می‌خواند. می‌گفت برای رضای خدا به جبهه می‌رود.  وی ادامه داد: پنج روز بعد از رفتن به منطقه خبر مفقود شدنش را آوردند. دو تا از همان دوستان هم‌محله‌ای هم با او در منطقه فاو شهید شدند. 
مادر شهید «علی خالقی» لحظه شنیدن خبر پیدا شدن پیکر فرزندش را اینگونه توصیف می‌کند: سه روز پیش از بنیاد شهید استان به خانه آمدند و خبر دادند که پسرم پیدا شده و در اردبیل به خاک سپرده شده است. خیلی خوشحال شدم. کسی که فرزند دارد، می‌داند چقدر انتظار سخت است. تمام این سال‌ها به یاد حضرت زینب و سختی‌هایی که کشید، تحمل کردم. گفتم هرچه خواست خدا است همان می‌شود. حالا قرار است همزمان با سالگرد تشییع شهید در اردبیل برای دیدار با فرزندم به اردبیل بروم. 
گفتنی است، پیکر شهید «علی خالقی» پس ٢٧ سال از طریق DNA شناسایی شده است. این شهید در سال ٦٧ مفقود‌الاثر اعلام شد. 
پیکر شهید در سال ٩١ توسط تیم تفحص در منطقه عملیاتی فاو کشف شد و در ششم اردیبهشت 92 مصادف با ایام فاطمیه در مشکین‌شهر استان اردبیل به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید