خانه / نمایش جزییات خبر

زمردیان:شناسایی هویت شهید فتح‌الله نظری

زمردیان:شناسایی هویت شهید فتح‌الله نظری
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در استان همدان از شناسای پیکر مطهر پاسدار شهید فتح الله نظری پس از 32 سال مفقودیت خبر داد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا ، محمدجواد زمردیان" با اعلام این خبر، اظهار کرد: شهید فتح‌الله نظری در سال 1341 در روستای زیرابید از توابع ملایر چشم به جهان گشوده و پس از گذراندن تحصیلات ابتدائی، برای ادامه تحصیل به روستای حسین آباد شاملو رفت.
وی ادامه داد: این شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران در سال 58 و در سن 17 سالگی به فرمان امام (ره) لبیک گفته و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محلق شد.
زمردیان درباره نحوه شهادت این شهید گفت: شهید فتح الله نظری در مناطق جنگی به ماموریت‌های مختلف پرداخته و با توجه به لیاقتی که از خود نشان داد در آخرین ماموریت خود به عنوان فرمانده گروهان در منطقه قصر شیرین پس از نبردی جانانه و مظلومانه در روز 15 مردادماه سال 61 در عملیات ثارالله به فیض شهادت نائل آمد که به علت وضعیت جغرافیایی منطقه و اشرافیت دشمن امکان انتقال پیکر وی و همرزمانش میسر نشد.
وی ادامه داد: پس از سالها در تاریخ 25 بهمن سال 93 بقایائی از پیکر مطهر شهدای آن منطقه توسط نیروهای کمیته جست‌وجوی مفقودین کشف شده که به علت عدم وجود مدارک شناسائی همراه شهیدان این ابدان مطهر، پس از برداشت نمونه استخوان به عنوان شهید گمنام، در فروردین سال 92 در مناطقی از کشور آرام گرفته تا مایه فخر، عزت و اقتدار ایران و ایرانی شود.
این مقام مسئول با اشاره به نحوه شناسائی هویت این شهید خاطرنشان کرد: در اردیبهشت سال 93 و پس از تشکیل نمایندگی کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان و آغاز عملیات اخذ نمونه‌های خونی از والدین شهدا، در بهمن ماه سالجاری انطباق نمونه خونی حبیب‌الله نظری پدر شهید، با پیکری آرمیده در پایگاه هوائی دوم شکاری شهید فکوری تبریز مثبت و مشخص شد آن شهید سرهنگ پاسدار شهید فتح الله نظری،از فرماندهان لشگر 32 انصار الحسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان است.
وی افزود: در پی انتشار این خبر، امیر شاه‌صفی فرماندهی نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تبریک شناسائی پیکر مطهر این شهید، دستور برگزاری مراسم با شکوه تجلیل از مقام شهید و خانواده مکرم ایشان را ابلاغ کرده که بر این اساس مقرر شد ابتدا گروهی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی هوائی با عزیمت به منزل شهید مراتب ادای احترام به مقام شهید و خانواده وی را به جای آورده سپس به صورت گروهی متشکل از خانواده شهید مسئولان شهرستان و فرماندهان نظامی برای زیارت مزار شهید عازم تبریز شوند.
زمردیان ادامه داد: روز دوشنبه 4 اسفندماه 93 مراسم استقبال از خانواده شهید و تجلیل از مقام شهیدتوسط فرماندهان و پرسنل نیروی هوائی، مسئولان و مردم تبریز در پایگاه هوائی دوم شکاری شهید فکوری تبریز برگزار و مراسمی نیز در همدان و زادگاه شهید برگزار خواهد شد که مراتب متعاقبا به اطلاع مردم می‌رسد.

مادر شهید فتح الله نظری در سال 1390 به رحمت ایزدی پیوسته است.

۳ اسفند ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید