خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده: پیکر مطهر 6 هزار شهید دفاع مقدس هنوز مفقود است

سردار باقرزاده: پیکر مطهر 6 هزار شهید دفاع مقدس هنوز مفقود است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشور گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود اجساد مطهر افزون بر 6 هزار شهید دفاع مقدس همچنان مفقود است که به دنبال کشف و شناسایی آن هستیم.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار 'سید محمد باقرزاده' یکشنبه شب در یادواره 27 شهید والامقام روستای 'قرق' از توابع شهرستان گرگان مرکز استان گلستان، اظهار کرد: یقینا درصدی از اجساد شهدای باقی مانده شناسایی خواهند شد که تحویل خانواده شان می شوند و آن دسته که قابل شناسایی نباشند، براساس دستورالعمل در شهرهای در نوبت انتظار تحت عنوان شهید گمنام خاکسپاری خواهند شد.
سردار باقرزاده با یادآوری تقاضاهای زیاد از شهرها و روستاهای مختلف کشور از جمله در استان گلستان برای دفن شهدای گمنام، افزود: هم اکنون 1400 شهرستان، شهر و بخش در نوبت برای میزبانی از شهدای گمنام هستند ضمن اینکه برخی مراکز خاص مانند دانشگاه ها، حوزه های علمیه، پادگان ها و ادارات نیز متقاضی و در انتظار دفن شهید گمنام هستند.
وی اظهار کرد: با شرایط موجود و وجود 48 هزار روستای کشور که اغلب آنها متقاضی میزبانی و دفن شهدای گمنام هستند، امکان پاسخگویی به تقاضاهای روستائیان مقدور نیست.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش دشمن برای تاراج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)، گفت: تنها راه مقابله با این تاراج، توجه و عمل به فرهنگ شهدا است.
سردار باقرزاده افزود: اخلاص، ایثار و پیروی از ولایت از مهمترین شاخص های فرهنگی شهداء است که باید آن را در جامعه نهادینه کرد و برای این کار باید نسبت به آنان معرفت یافت و راه معرفت به شهداء قدم گذاشتن در راه و مقصد آنان است.
سردار باقرزاده با تشبیه شهیدان به ستارگان مشخص کننده راه، اضافه کرد: هرگونه فاصله گرفتن از فرهنگ شهیدان سبب غلبه دشمن بر ما می شود و اگر می بینیم بعضا درحوزه مسائل فرهنگی زمین گیر می شویم، بواسطه دور شدن از مسیر شهیدان است.
وی با تاکید بر ضرورت کیفی برگزار کردن یادواره شهیدان، تصریح کرد: نگاه احساسی به این مراسم ما را به جایی نخواهد رساند بلکه مراد از برگزاری یادواره شهداء تجدید میثاق و پیوند بیشتر با این والامقامان و نیز امام راحل و قدم گذاشتن در راه و مقصد آنان است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه راه قوام دین در جامعه اسلامی به راه و مقصد شهداء برمی گردد، خاطرنشان کرد: شهدا رفتند تا مردم متعهد به دین و دینداری و پاسدار ارزش های اسلامی باشند.
سردار باقرزاده افزود: قوام دین به امر به معرف و نهی از منکر است که اگر این مساله درجامعه بدرستی اجرا شود دیگر بر سر فساد اقتصادی در کشور رقابت ایجاد نمی شد البته باید از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان قدردانی و براستمرار این برخوردها تاکید کرد.
وی هم چنین با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است که به ملت ایران داده شد تا دست آنان از اسلام و قرآن کوتاه نباشد.
سردار باقرزاده اضافه کرد: ما باید شکرگزار این نعمت باشیم چرا که ازسوی خداوند مامور به حفظ اسلام و قرآن شدیم و گرنه خدا خود می تواند، حافظ دین و قرآن خویش باشد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شان و منزلت ملت ایران و خانواده های شهدا و ایثارگران را در دفاع از اسلام و قرآن نشان داد، تصریح کرد: شان و منزلت ملت ایران به برکت خون شهدا افزون تر شده است.
یادواره شهدای روستای قرق با مداحی و برخی برنامه های جنبی فرهنگی همراه بود که علاوه بر اهالی منطقه، شماری از روستائیان حومه نیز از آن استقبال کردند.

 
۲۰ بهمن ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید