خانه / نمایش جزییات خبر

عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام میشان همدان آغاز شد

عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام میشان همدان آغاز شد
همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،حسن قهرمانی مطلق فرماندار همدان در این آیین گفت: ساماندهی گلزار شهدا از ابتکارات دولت نهم و دهم بوده و همدان در این زمینه پیشرو بوده است. امروزه کوه الوند به همدان عزت می‌دهد اما وجود 5 شهید گمنام در الوند باعث عزت این کوه است.

وی اظهار کرد: برای ساخت المان شهدای گمنام دشت میشان 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است که 50 میلیون تومان آن تامین هزینه شده است و هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مطلق خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان در مجموع دو هزار و 182 مزار شهید ساماندهی شده است.

در شهر همدان حدود دو هزار شهید آرمیده‌اند و برای ساماندهی گلزار شهدای این شهر دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

وی گفت: برای ساماندهی گلزار 29 شهید شهر جورقان 200 میلیون تومان و 124 مزار در مریانج 500 میلیون تومان هزینه شده و ساماندهی تمامی گلزارهای شهدای شهرستان همدان به پایان رسیده است.

مطلق درباره ساماندهی گلزار شهدای روستاها نیز گفت: از مجموع 108 روستا، 42 روستا دارای گلزار شهداست و 255 مزار در این گلزارها وجود دارد که کار ساماندهی در 21 روستا به پایان رسیده است.

محمد جواد زمردیان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز گفت: 43 شهید گمنام در 9 نقطه از استان همدان آرمیده اند که هفت نقطه دارای یادمان است.یادمان شهدای دشت میشان مرتفع‌ترین یادمان شهدای استان است و 18 مترمربع ارتفاع دارد.

وی با قدردانی از زحمات سردار باقرزاده، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، معاونت مهندسی بنیاد حفظ آثار و استاندار همدان، خاطرنشان کرد: با نصب این سازه بتونی برای گوشه‌ای از مجاهدت و سلحشوری نمادی ساخته می‌شود.

حسین صمدیان، مسوول واحد شهرسازی دفتر فنی استانداری همدان نیز گفت: در ساخت این المان از مصالح بتونی با پی عمقی استفاده می‌شود.

وی افزود: برای اینکه این نماد از سطح شهر نیز دیده شود نورپردازی برای آن در نظر گفته شده است.

۱ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید