خانه / نمایش جزییات خبر

قبور شهدا انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به جهانیان است

قبور شهدا انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به جهانیان است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور با تاکید بر ضرورت آشنایی گردشگران با فرهنگ جهاد و شهادت، گفت: قبور شهدا انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به جهانیان است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سردار سید محمد باقرزاده در مراسم استقبال از 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مسائلی که در این رابطه مطرح است، محل دفن این شهدا در یزد است. در این زمینه باید توجه داشت که میراث و ارزش شهدا و شهادت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران قوانینی برای میراث فرهنگی در کشور تبیین شده ولی شهدا به بیان امام خمینی(ره) میراث پیامبر و اهل بیت(ع) هستند و باید در فرهنگ ما به صورت کامل نمود داشته باشند. برخی افراد ما را متهم به نادیده گرفتن فرهنگ و میراث 2500 ساله کشور دانسته و امل معرفی می‌کنند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور در پاسخ به این چنین مسائلی، گفت: در تاریخ ما، میراث و فرهنگ عظیمی به نام عاشورا وجود دارد که انقلاب اسلامی ایران هم بر اساس ارزش‌های این فرهنگ شکل گرفته است.
باقرزاده با بیان اینکه در ارتباط با میراث شهدا و فرهنگ انقلاب آنطور که بایسته و شایسته است، فعالیت نشده، گفت: این که ما برای گردشگران میراث تاریخی کشورمان را معرفی کنیم، یک بحث است ولی تا چه حد برای میراث پس از انقلاب تلاش کردیم.  تاریخ جهاد در کشور ما از ارزش بالایی برخوردار است که به وسیله همین شهدا به مردم شناسانده می‌شوند.
وی تصریح کرد: در ارتباط با محل دفن شهدا به این نکته توجه می‌شود که در کدام محل احترام شهدا نگاه داشته می‌شود و اوج فرهنگ شهادت برای مردم جهان معرفی می‌شود. باید توجه داشت که صرف دفن شهدا اصل موضوع نیست و باید به موضوعات دیگر هم توجه داشت.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: قبور شهدا باید محلی برای گردشگران خارجی که تا به حال حرفی از ایثار و شهادت به گوششان نخورده باشد که این فرهنگ را برای آنها بیان کرده و بدانند که ظلم و ستم دوران هشت سال دفاع مقدس و بمب‌های شیمیایی با مردم این کشور چه کرده است.
 
۳۰ آذر ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید