خانه / نمایش جزییات خبر

ساخت یادمان شهدای گمنام در بجنورد

ساخت یادمان شهدای گمنام در بجنورد
‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از ساخت یادمان شهدای گمنام در مرکز استان خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، احیاء محمد امیری در گفت و گویی در منطقه خراسان شمالی، بیان کرد: محل ساخت این یادمان در تپه معصوم زاده بجنورد بر روی مزار پنج شهید گمنام است و بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای ساخت یادمان در نظر گرفته شده است.
امیری با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت یادمان شهدای گمنام هزینه شده است، افزود: در حال حاضر این پروژه 60 درصد پیشرفت دارد. طراحی ساخت دو صحن برای برگزاری مراسم های مذهبی، ساخت استخر به عنوان نمای فضا ، و ایجاد غرفه بر برپایی نمایشگاه از جمله کارهای عمرانی در نظر گرفته ساخت یادمان است. 40 شهید گمنام در 18 نقطه استان دفن شده‌اند و ساخت یادمان شهدای گمنام با چنین برنامه عمرانی تنها در این نقطه استان انجام می‌شود.ر پارک شهر اسفراین هم پنج شهید گمنام دفن شده است که سالنی مسقف دار به مساحت 200 الی 300 متر دارد.
امیری با اشاره به اینکه در شهر شیروان نیز مزار هشت شهید گمنام در سه نقطه شهرستان وجود دارد، افزود: ساخت یادمان شهدای گمنام در ارتفاع شیرکوه بالاترین نقطه شهر شیروان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در مابقی نقاط استان که مزار شهدای گمنام است بر روی مزار المان ساخته شده و یا در حال ساخته شدن است.
امیری با اشاره به اینکه در شهر فاروج پنج شهید گمنام، در شهر جاجرم دو شهید، در شهر گرمه دو شهید، در شهر آشخانه دو شهید و در شهر سنخواست دو شهید در یک نقطه از این شهرها دفن شده است، افزود: تا اواخر سال جاری در شهرستان راز و جرگلان نیز شهیدگمنام تشیع و دفن می‌شود.
 
۲۸ آبان ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید