خانه / نمایش جزییات خبر

اول مهر، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید نریمی

اول مهر، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید نریمی
حسین عشقی: شهید نریمی مسئولیت مخابرات قرارگاه فوق سری نصرت را برعهده داشته است و به همراه سردار علی هاشمی در کنار این قرارگاه به شهادت رسیده است. پیکر پاک شهید نریمی پس از سال ها در محل قرارگاه نصرت مورد تفحص قرار گرفت و برای شناسایی پیکر شهید بارها آزمایش DNA از خانواده این شهید انجام شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام و به نقل از خبرگزاری فارس، بسیجیان سپاه ولیعصر(ع) خوزستان پیش از ظهر امروز با پیکر پاک مهدی نریمی، همرزم و همراه شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت در خوزستان وداع کردند.
در این مراسم مقامات ارشد نظامی استان خوزستان، فرمانده سپاه ولیعصر(عج)، فرمانده قرارگاه مقدم کربلا، فرمانده قرارگاه حفظ ابنیه و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و سایر مقامات مسئول در رده‌های مقاومت بسیج حضور داشتند.
در این مراسم مداحان در رثای شهدای هشت سال دفاع مقدس و سید و سالار شهیدان کربلا به مداحی پرداختند.
شهید نریمی مسئولیت مخابرات قرارگاه فوق سری نصرت را برعهده داشته است و به همراه سردار علی هاشمی در کنار این قرارگاه به شهادت رسیده است.
پیکر شهید نریمی که اخیراً در عملیات‌های تفحص به دست آمده است، پس از انجام آزمایشات DNA شناسایی و مصوب شد که در ایام هفته دفاع مقدس این پیکر شریف تشییع شود.
لازم به ذکر است که پیکر شهید هاشمی نیز اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان اهواز و با حضور گسترده مردم شهید پرور خوزستان به خاک سپرده شد.
یادآور می‌شود، کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت در دولت نهم در مراسمی از طرحی خبر داده بود که در قالب آن قرار بود با انجام آزمایشات DNA ، تمامی شهدای گمنام کشور شناسایی شوند.
***
در همین رابطه رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خوزستان گفت : پیکر پاک این شهید والامقام همزمان با پیکر هم رزمش علی هاشمی کشف شد و مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت .
سرهنگ عشقی افزود: پیکر پاک شهید نریمی پس از سال ها در محل قرارگاه نصرت مورد تفحص قرار گرفت و برای شناسایی پیکر شهید بارها آزمایش DNA از خانواده این شهید انجام شد.
وی افزود: پیکر مطهر شهید حاج مهدی نریمی که اخیرا توسط جست‌و‌جوگران این قرار‌گاه از منطقه عملیاتی هورالهویزه کشف شده است، در روز پنج‌شنبه اول مهرماه ساعت ‌٨ صبح از مقابل حسینیه ثارالله تشییع و در کنار هم‌رزم دیرینه خود سردار سرلشگر شهید علی هاشمی آرام خواهد گرفت.
وی ادامه داد: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از نماز مغرب و عشا در روزهای ‌٢٩/٦/٨٩ در مسجد حضرت مهدی (عج) زیبا‌شهر و ‌٣٠/٦/٨٩ در مسجد انبیاء ملی راه و ‌٣١/٦/٨٩ در مسجد امام علی (ع) سپیدار برگزار خواهدشد.
شهید مهدی نریمی، مسوول مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) بوده و در تاریخ ‌٤/٤/٦٧ در تک دشمن بعثی عراق در منطقه هورالهویزه مفقود‌الاثر شده بود.
۲۹ شهریور ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید