خانه / نمایش جزییات خبر

۱۴۰ دانشگاه داوطلب تدفین شهید گمنام هستند

۱۴۰ دانشگاه داوطلب تدفین شهید گمنام هستند
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: غیر از دو نقطه آن هم در مقطعی، مخالفت دیگری برای تشییع شهدا صورت نگرفته است. با اطمینان به شما می‌گویم تمام گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها بر مسئله تشییع متفق القول هستند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، صبح امروز سوم مهرماه 93 همزمان با سالروز شهادت جوادالائمه(ع) پیکر مطهر یک شهید گمنام تازه تفحص شده در تهران تشییع و در پادگان سیدالشهدا(ع) به خاک سپرده شد.
سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم و جوانان در مراسم تشییع شهدا گفت: مسئله شهید و شهادت یک هنجار است، این هنجار در کشور ما نهادینه شده است، کسی هم تردید ندارد. اعتقاد به شهادت عمیق‌تر شده زیرا بصیرت‌ها بالا رفته است. اگر ملتی اهل عمل نباشد نمی‌تواند در مقابل قلدران بین المللی بایستد. اگر می‌بینید مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که ملت قوی شوند، یکی از راه‌هایش این است که مقوله شهید و شهادت طلبی همچنان در کشور ما ساری و جاری باشد و همان فرهنگی که امام(ره) حاکم کرد استمرار پیدا کند.
وی افزود: امام در قدم اول ترس را از این ملت برداشت، وقتی ملتی نترسید دیگر می‌تواند بایستد، این گام بسیار مهمی بود. الآن در لبنان و عراق هم می‌بینید با فرمانی که در مقابل داعش داده می‌شود مردم جلو می‌روند. داعش هم تاکتیکش ایجاد رعب و وحشت است اما نتوانسته در این راستا کاری بکند. در سوریه میان اعضای داعش جا افتاده است که هرجا را نیروهای حزب‌الله لبنان محاصره کند کار داعش در آن منطقه تمام است، آن موقع دیگر تسلیم می‌شوند، چنین روحیه رعب و وحشتی در دل داعش وجود دارد و این خوف سراسری میان آنها ایجاد شده است.
سردار باقرزاده با اشاره به مبارزه عراق علیه داعش گفت: در عراق نیز اتفاقاتی مشابه سوریه افتاده است و داعش می‌داند اگر نیروهای مردمی عراق بیایند کارشان تمام است. به‌خلاف آن چیزی که آنها تلاش می‌کنند به وجود بیاورند و با سربریدن و جنایت ترس ایجاد کنند اما نتوانستند کاری به پیش ببرند. قوای اسلامی و حزب‌الله هرجا وارد شد آنها مرعوب و شکسته شدند، این نقطه قوت است، ما امروز دوباره درس امام را در دفاع مقدس مرور می‌کنیم، چیزی که باید در این مقطع یادآوری و منعکس شود این است بازی‌ای که این روزها برای داعش درست کرده‌اند برای انحراف تعقیب تروریستی مثل اسرائیل است. بعد از جنگ جنایت‌کارانه‌ای که آنها در غزه داشتند باید تحت تعقیب قرار می‌گرفتند، محاکم بین المللی برایشان تشکیل می‌شد، اما یک‌دفعه صحنه‌ای را در دنیا به وجود آوردند که می‌خواهند با داعش مبارزه کنند درحالی که داعش را خودشان درست کردند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به استقبال از برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور گفت: هم اکنون تدفین شهید در 1200 نقطه در دستور کار است. 140 دانشگاه برای تدفین شهید در دستور کار قرار گرفته است. آنها داوطلبانه خواهان تدفین شهدا در دانشگاه هستند و هم اکنون در لیست نوبت قرار گرفتند.
وی افزود: در فیلم «معراجی‌ها»ی آقای ده‌نمکی عنوان شده است که در دانشگاه‌ها مخالفت صورت می‌گیرد، در این مورد باید بگویم غیر از دو نقطه آن هم در مقطعی مخالفت دیگری برای تشییع شهدا صورت نگرفته است. دست اندرکاران آن دو محل برای تدفین شهدا نیز بعداً با ابراز پشیمانی و با اصرار برای تدفین شهدا اقدام کردند، یکی دانشگاه صنعتی شریف بود که برای تدفین شهدا مخالفت صورت گرفته بود و ما آن شهدا را در کوه‌سنگی مشهد به خاک سپردیم یعنی جایی بهتر از نقطه اول، نقطه دوم هم دانشگاه الزهرا(ع) بود که وقتی دیدیم فضا آماده نیست منصرف شدیم اما بعد خودشان بسیار تقاضا کردند، پیگیری کردند و تشییع در آنجا انجام شد.
سردار باقرزاده در ادامه تصریح کرد: این‌طور نبوده که مخالفت‌ها در همه‌جا جاری و ساری بوده باشد. من با اطمینان به شما می‌گویم تمام گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها بر مسئله تشییع متفق القول هستند. از طرف گروه‌های مختلف دانشجویی ابداٌ مخالفتی ندیده و نمی‌بینیم. مراسم شهید مثل خیمه امام حسین(ع) است، چطور مراسم امام حسین(ع) که برپا می‌شود همه زیر آن خیمه قرار می‌گیرند و چتر شهادت هم مال همه است، در مقوله شهادت نیز همین‌گونه است و همه گروه‌های سیاسی در این مقوله یک حرف بیشتر ندارند و آن حرف امام و شهدا است، اینکه ما وفاداریم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم.
۳ مهر ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید