خانه / نمایش جزییات خبر

جست‌وجوی شهدای والفجر 4 ادامه دارد/ ساخت پارک موزه دفاع مقدس وظیفه استاندار است

جست‌وجوی شهدای والفجر 4 ادامه دارد/ ساخت پارک موزه دفاع مقدس وظیفه استاندار است
فرمانده کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: هنوز جست‌وجوی شهدای عملیات والفجر 4 به دلیل کمبود تجهیزات ادامه دارد.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سردار سیدمحمد باقرزاده  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان اظهار داشت: برای تسریع در انجام این عملیات، نیاز به تجهیزات مهندسی داریم.
وی افزود: اگر از هر استان یک بیل مکانیکی به ما بدهند بخش قابل توجهی از کار جستجوی مفقودین را انجام می دهیم.
فرمانده کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باغ موزه دفاع مقدس در تعدادی از استان‏ ساخته شده و در برخی دیگر از استان ها از جمله گلستان در حال ساخت است.
باقرزاده با بیان اینکه این باغ موزه ها باید یکی از خصوصیات جنگ را برای مردم به تصویر بکشند، افزود: در استان گلستان به دلیل وجود جنگل و تشابه آن با عملیات والفجر 4، نبرد در جنگل به عنوان یکی از خصوصیات دفاع مقدس برای ساخت باغ موزه درنظر گرفته شد.
به گفته وی، طبق حکمی که توسط رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استاندار گلستان ابلاغ شد، وی مسئولیت هیات امنای این باغ موزه را برعهده دارد و وظیفه ساخت آن هم برعهده اوست.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: شورای اسلامی شهر همانگونه که برای پروژه های فرهنگی، بودجه تعیین می‌کند باید برای ساخت این پارک موزه نیز بودجه اختصاص دهد.
باقرزاده با بیان اینکه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت باید در تمامی مراحل زندگی ما جاری باشد، گفت: با این فرهنگ نباید مناسبتی برخورد شود.
وی افزود: مواجهه ما با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به انداختن چفیه به دور گردن، برگزاری نمایشگاه و دیدار با خانواده های شهداء در ایام خاص خلاصه می شود.
فرمانده کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بر داشتن عزم برای انجام کارهای عمیق در حوزه ایثار، جهاد و شهادت تاکید کرد و افزود: متاسفانه، نگاه مناسبتی، مانع انجام کارهای عمیق در این حوزه شده است.
باقرزاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد دارد کارها در این حوزه باید عمیق، ماندگار و اثربخش باشند.
وی تصریح کرد: عمیق بودن به معنای ریشه داشتن در معارف انقلاب است، ماندگار بودن یعنی اینکه قابل دفاع باشد و اثرگذاربودن هم یعنی اینکه دارای پیام به مخاطب است.
فرمانده کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآن در استان گلستان گفت: قران همیشه راهگشاست و نظام اسلامی هم باید در خدمت قرآن و ترویج و توسعه آموزه‏‌های قرآنی باشد.
باقرزاده با بیان اینکه در قرآن بر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تاکید شده است، اظهار داشت: یکی از زیرمجموعه‏‌های قرآن، این فرهنگ ناب است که ریشه در آموزه‏‌های دینی ما دارد.
وی تصریح کرد: انسان نسبت به کشتن و کشته شدن کراهت دارد، اما ذات اقدس الهی با تعیین شرایطی، انسان را مکلف به این کار کرده است.
 
۲۹ شهریور ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید