خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر 4 شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع می‌شود

پیکر مطهر 4 شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی از تشییع و تدفین پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این استان، همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از میزبانی این استان از چهار شهید گمنام خبر داد و گفت: سی و یکم مرداد ماه امسال همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) چهار شهید گمنام در شهرهای آشخانه و گرمه استان خراسان شمالی تشییع و تدفین خواهند شد. 
وی اظهار داشت: از این چهار شهید گمنام؛ دو شهید 21 و 17 ساله در عملیات والفجر هشت در سال 67 به شهادت رسیده اند، یک شهید 20 ساله در سال 67 در منطقه جزیزه مجنون و شهید 24 ساله دیگر نیز در منطقه والفجر هشت در سال 65 شهید شده است.
امیری اضافه کرد: پیکر مطهر دو تن از این شهیدان پس از برگزاری مراسم تشییع و تدفین در محل بوستان شقایق گرمه، مرکز شهرستان گرمه و پیکر دو تن دیگر نیز در بوستان وحدت آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان به خاک سپرده می شود.
به گفته وی چهار شهید گمنامی که قرار است جمعه هفته جاری در استان خراسان شمالی به خاک سپرده شوند؛ جزء 82 شهید گمنامی هستند که اخیرا به همت تیم های جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند و بر اساس برنامه همزمان با سالگرد شهادت رییس مذهب جعفری در 22 استان و 38 نقطه از کشور تشییع و تدفین می شوند.
امیری اظهار کرد: قرار است مراسم استقبال از پیکر مطهر این چهار شهید عملیات های دوران دفاع مقدس، ساعت هشت صبح روز چهارشنبه بیست و نهم مرداد در فاروج، ساعت 10 صبح در شیروان و ساعت 17 عصر همان روز نیز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شود.
وی اضافه کرد: مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهدا در بجنورد از میدان آزادگان آغاز شده و پس از عبور از چهارراه 17 شهریور و میدان شهید بهشتی به مسجد انقلاب بجنورد ختم می شود و در این محل بعد از برپایی نماز مغرب و عشاء، مراسم وداع با شهدا با حضور مردم شهیدپرور مرکز استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
به گفته این مسؤول پیکر مطهر این شهیدان روز پنج شنبه به نمایندگان شهرستان های مانه و سملقان و گرمه تحویل داده می شوند تا صبح روز جمعه مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدا در مراکز این شهرستان ها برگزار شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون 41 شهید گمنام در 20 نقطه از این استان به خاک سپرده شده اند و این اداره کل نیز در حال حاضر مشغول احداث یادمان های شهدای گمنام در این اماکن مطهر است.
وی اضافه کرد: سه شهرستان مانه و سملقان، گرمه و راز و جرگلان در استان خراسان شمالی تاکنون میزبان شهدای گمنام نبودند که با تلاش های انجام شده مردم دو شهرستان گرمه و مانه و سملقان در جمعه هفته جاری به این سعادت دست می یابند و تلاش می شود در تفحص های آتی زمینه برای دفن شهدای گمنام در شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز فراهم شود.
گفتنی است، بر اساس اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح؛ همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر 82 شهید گمنام تازه تفحص شده در 22 استان و 38 نقطه از کشور تشییع و به خاک سپرده می شوند.
از این بین 70 شهید، گمنام و مربوط به عملیات‌های آفندی سال67، تک دشمن سال 67، خیبر، کربلای پنج و والفجر هشت هستند و مشخصات 12 شهید بزرگوار شناسایی شده دیگر نیز متعاقبا اعلام می شود.
افزون ‌بر استان خراسان شمالی؛ استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان دیگر استان های میزبان شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) هستند
 
۲۷ اَمرداد ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید