خانه / نمایش جزییات خبر

مرتکبان جنایات در غزه باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار بگیرند

مرتکبان جنایات در غزه باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار بگیرند
در نامه سردار باقرزاده به مائورر آمده است: مرتکبان جنایات درغزه نه‌تنها نباید تحت عضویت قرار گیرند بلکه باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار گیرند و خسارات مادی وارده نیز به مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگرحامیان پرداخت شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سردار سید محمد باقرزاده "فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" در گفت‌وگویی از نگارش دومین نامه رسمی خود به «پی‌یر مائوره» رئیس کمیته بین‌الملل صلیب سرخ پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد. متن این نامه به‌شرح ذیل است:
جناب آقای مائوره
ریاست محترم کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی
با سلام و آرزوی موفقیت در امور انسانی، این دومین نامه اینجانب در طول دو هفته اخیر به جنابعالی است، چرا که نقض فاحش حقوق بشردوستانه مقرر در کنوانسیون‌های 1899 و 1907 لاهه و 1949 ژنو و همچنین پروتکل‌های الحاقی 1977 از جمله نقص اصل تفکیک، تناسب، منع درد و رنج غیرضروری، کاربرد سلاح‌های ممنوعه، قتل‌عام گسترده غیرنظامیان، نقض حمایت‌های خاص از کودکان، زنان و گروه‌های امدادی و بیمارستان‌ها، منع دسترسی به کمک‌های انسانی و ایجاد مانع فراروی اقدامات آن‌ها، استفاده از محاصره به‌عنوان روش جنگی برای به قحطی کشاندن مردم غیرنظامی غزه، تخریب گسترده اماکن مسکونی و محیط زیست از بارزترین نمادهای ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش رژیم صهیونیستی است که این روزها در غزه مظلوم رقم می‌خورد.
اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه از جمله نمادهای به تمسخر گرفتن حقوق بشر و کرامت‌های انسانی است که در پهنه سیاست‌ها و سیاست‌بازی‌های رژیم ایالت متحده آمریکا و کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه و آلمان وجاهت یافته است. در چنین شرایطی ضروری است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با روشن ساختن افکار عمومی مردم جهان مکانیزم‌های مؤثرتری را برای توقف این جنایات و همچنین مجازات‌های جنایت‌کاران جنگی و رسواسازی حامیان رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.
در همین رابطه و بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین‌الملل که در سال 2002 به تصویب رسید چون چنین جنایت‌هایی که موجب تهدید جامعه بین‌المللی می‌شود طبعاً نباید بدون مجازات بماند و یکایک مرتکبان این جنایات نه‌تنها نباید تحت عضویت قرار گیرند بلکه باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار گیرند و خسارات مادی وارده نیز به مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر حامیان او پرداخت شود.
بدون تردید سکوت در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اعتبار کلیه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری را زیر سؤال برده است و لذا با تداوم چنین شرایطی در آینده نه‌چندان دور همه این سازمان‌ها به‌عنوان شریک جرم جنایت‌کاران جنگی نزد افکار عمومی و مردم آزادی‌خواه جهان معرفی خواهند شد.
با تقدیم احترام فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده
۳۱ تیر ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید