خانه / نمایش جزییات خبر

ترس آمریکا از ترویج فرهنگ شهادت مانع تفحص شهدا در خاک عراق

ترس آمریکا از ترویج فرهنگ شهادت مانع تفحص شهدا در خاک عراق
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا می‌داند که با ورود پیکر مطهر یک شهید با جامعه فرهنگ ایثار و شهادت ترویج پیدا می‌کند، لذا مانع تفحص شهدا در خاک عراق است.

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی‌بیغش ، در خصوص تفحص 7 هزار شهید مفقود در خاک عراق اظهار داشت: همه مدیران کلان کشور برای بازگردان پیکر مطهر شهدای مفقود به کشور مسئول‌ هستند و پیگیری سرنوشت شهدای مفقود از دولت عراق باید جزو مطالبات اصلی و اولیه باشد.
وی ادامه داد: تفحص شهدای مفقود در خاک عراق باید از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، وزارت امور خارجه ایران و تشکیلات شبیه به این در کشور عراق پیگیری شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص توافقات بین ایران، عراق و صلیب سرخ جهانی مبنی بر تشکیل کمیته سه جانبه برای تفحص مفقودین در خاک عراق و عدم همکاری‌ صلیب سرخ جهانی برای تشکیل این کمیته بیان داشت: صلیب سرخ جهانی نیز مثل بقیه سازمان‌های بین‌المللی در اختیار آمریکاست.
وی ادامه داد: آمریکا می‌داند که با ورود پیکر مطهر یک شهید به داخل ایران، عمق جنایت آنها و حکومت صدام برای مردم بیش از پیش آشکار می‌شود و ترویج روحیه ایثار و شهادت بین مردم ایران دوباره زنده می‌شود لذا آنها تلاش دارند که این فرهنگ به فراموشی سپرده شود.
احمدی‌بیغش بیان داشت: ما برای حفظ و زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنیم و در نقطه مقابل آمریکا از کانال صلیب سرخ وارد می‌شود تا این امر تحقق پیدا نکند.

۲۱ شهریور ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید