خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری اولین سالگرد شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

برگزاری اولین سالگرد شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تجدید میثاق با آرمان‌های آنها با حضور پرشور مردم و مسئولان در این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، مراسم اولین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تجدید میثاق با آرمان های آن ها در مسجد امام رضا (ع) و مزار شهدا برگزار شد.

در این مراسم باشکوه و معنوی که با حضور مسوولان استان، جمع زیادی از پرسنل نیروی انتظامی، سپاه و نیروهای مسلح استان، مردم شهید پرور قزوین، اعضای هیات علمی، معاونان، استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه همراه بود، حاضران ضمن قرائت فاتحه، اهدای گل، ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان های شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین عالی با گرامی داشت یاد شهدا از صدر اسلام تا شهدای هشت سال دفاع مقدس و دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که فضای استان و این دانشگاه را نورانی کرده اند، اظهار داشت: در روایات اهل بیت به ظهور امام زمان (عج) در کشور ایران توجه ویژه شده است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است دولتی در ایران برپا می شود که پرچمی از امام زمان (عج) را برافراشته خواهد کرد و به حکومت ولی عصر (عج) متصل می شود.

حجت الاسلام عالی با ذکر روایتی از دوران رسول اکرم (ص) تصریح کرد: پیامبر خطاب به اعراب فرمودند همان طور که شما در ابتدا ایرانی ها را وارد دین کردید، در آخر زمان ایرانی ها شما را به دین وارد می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با نقل خاطره ای از مرحوم عسگر اولادی اظهار داشت:‌ امام خمینی (ره) در سال 1342 فرمودند "برافراشته شدن پرچم اسلام در یک کشور بزرگ، بیداری اسلامی و فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان (عج) نقشه راه ما خواهد بود" و امروز تنها آخرین قسمت این راه باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما پیش از انقلاب هیچ قدرتی نداشتیم و تنها، منبع نفت آمریکا به شمار می رفتیم، اما امروز در جهان یک قدرت برتر علمی، سیاسی و نظامی محسوب می شویم.

حجت الاسلام عالی با ستایش دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) جمله ی معروفی داشتند و فرمودند "ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد" و این جمله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به واقعیت پیوست.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم برپایی نماز و ذکر خاطره ای از زندگی شهید سرلشگر عباس بابایی اظهار داشت: شهید بابایی از همان دوران جوانی که وارد نیروی هوایی شد، نماز و روزه خود را ترک نکرد، حتی زمانی که برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و همان طور که می دانید در آن محیط نماز خواندن و روزه گرفتن به این آسانی نبود و جوانان ما هم باید راه شهید بابایی را ادامه دهند.

دکتر موسی خانی نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و گرامی داشت یاد و خاطره ی همه ی شهدای انقلاب اسلامی به خصوص دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و شعار "فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم به برکت حضور همین شهدا و دعای امام شهدا توفیق داشته باشیم تا راه آن ها را ادامه دهیم و تمام تلاش خود را به کار گیریم تا کشور ما بتواند پیشرو و الگوی حاکمیت اسلامی و یک حکومت دینی در دنیای امروز باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان با قدردانی از تمامی کسانی که برای برگزاری مراسم سالگرد شهدای گمنام تلاش کردند گفت: دست همه ی این عزیزان را می فشارم و از همه ی آن ها سپاسگزارم به خصوص از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، بسیج دانشجویی دانشگاه، سپاه پاسداران، معاونت فرهنگی دانشگاه، صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و مردم شهید پرور قزوین که همواره در این راه پیش قدم بوده اند و از خداوند متعال توفیق ایثار و حرکت در راه ارزش های اسلام را خواهانم.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم میثاق نامه شهدا توسط فرزند یکی از شهدای استان قزوین، اکبر کشاورز نجفی قرائت شد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید