خانه / نمایش جزییات خبر

تجلیل از مادر شهید محمدجعفر رضایی قهرمان واقعی فیلم شیار 143

تجلیل از مادر شهید محمدجعفر رضایی قهرمان واقعی فیلم شیار 143
مادر شهید محمدجعفر رضایی، قهرمان واقعی فیلم شیار 143 الگوی بردباری و حلم و اقتباسی برای تمامی ادوار زندگی و الگویی برای خضوع در برابر مشیت الهی است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سخن گفتن و نگاشتن درباره مادران شهدا اسوه‌های استقامت و صبر بسی دشوار است، آنان که سال‌ها در فراق فرزندانشان سوختند و صبر پیشه کردند و امید به وصال فرزندشان داشتند.
کوه صبر و حلمند مادرانی که فرزندان رشیدشان را در راه اسلام فدا کردند و خم به ابرو نیاوردند، شیر زنانی که اسوه صبر و استقامت و صلابت هستند.
طلایه‌داران بردباری که درس‌آموز همگان در صبر و استقامت هستند، زندگی ما مفتخر و مزین به وجود آنان است، دلیر زنانی که فرزندانشان را در راه اعتلای اسلام فدا کردند و خونشان اسلام ناب محمدی را ماندگارتر کرد.
اسوه صبر و استقامت آنانی هستند که ادب و معرفت به «امام حسین (ع)» را با لالایی‌های شبانه در گوش جان فرزندانشان زمزمه کرده‌اند.
چاره‌ای نیست جز آن که به قدر وسع خود بکوشیم تا به عظمت روحی و معنوی کسانی پی بریم که جان خود را فدا کردند تا سعادت دنیوی و اخروی ما را تضمین کنند.
امروز تجلیل از 2 تن از مادران شهدای گروه معروف «ما سیزده نفر» که بارها مستند این شهیدان در شبکه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد و اخیرا فیلمی به عنوان شیار 143به اقتباس از زندگینامه مادر یکی از این شهدای والامقام یعنی «محمد جعفر رضایی» ساخته شده است و همچنین مادر شهید محمدجعفری خودلان در تالار شهید رجایی بیجار با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد.
مادری که سال‌هاست دلش را به عکس محمد جعفرش خوش کرده است و با نگاه به سیمای فرزندش در قاب عکس کمی آرام می‌گیرد.
مادر شهید محمدجعفر رضایی می‌گوید،هیچ چیز در این دنیا جای خالی محمد جعفرم را پر نمی‌کند اما گاهی که به عکسش نگاره می‌کنم اندکی آرام می‌شود.
از مادر 82 ساله‌ای در خانه ای محقر زندگی می‌کند و در آرزوی دیدن فرزند شهیدش در خواب، حاضر به ترک آن خانه و نقل مکان به خانه و یا شهر دیگری نیست.
15 سال صبر و بردباری در برابر مشیت الهیکسی خبر ندارد از دل مادری که 15 سال انتظار باز آمدن فرزندش را داشته و در فراق او 15 سال رادیو کوچکی به کمر بست و منتظر خبری از فرزندش شد، اما سرانجام آن همه انتظار و هجران چشمانش به تیکه های استخوان فرزندش که به اندازه قنداقه دوران بچگی وی شده بود، افتاد..
آرام آرام در حالی که قدش از هجران دلیر فرزندش خمیده است وارد سالن می شود، اشک بر دیدگانش جاری می شود می گوید محمد جعفرم اکنون به دیدار شمایی می آید که محفلی به یادش برگزار کرده اید، آخر من را بسیار دوست می‌داشت به گونه‌ای که هر روز صبح بر دستانم بوسه میزد.
روی صندلی می‌نشیند، بخشی از سکانس‌های فیلم شیار 143 پخش می‌شود گویی یاد زمانی که چشم انتظار محمد جعغرش بود در دلشزنده می‌شود، اشک در چشمانش حلقه بست و ...
کلیپی از صدا و تصویر شهید محمدجعفر رضایی در آخرین لحظاتی که عازم جبه حق علیه باطل است در سالن پخش می‌شود،
«من محمدجعفر رضایی اعزامی از یزد، ساکن بیجار کردستان برای نابودی دشمنان اسلام به جبهه آمده‌ام، امام  که آمدن به جبهه را واجب کفایی اعلام کردند بر خود واجب دانسته و به جبهه آمدیم تا مشت محکمی به کافران بزنیم....
نتیجه این جنگ مشخص است، همیشه حق بر باطل پیروز خواهد شد، .....»
این صدای شهید محمدجعفر رضایی بود که اشک را در دیدگان مادر شهید و تمامی حاضرین در سالن جاری کرد، شوقی که در چشمان مادر شهید گرانقدر جاری است نمایان می‌شود، قابل وصف نیست؛ شوقش همراه دلتنگی حسرت و یا.... نمی‌دانم. 
اقتدار ایران اسلامی در  جهان به برکت خون شهدا است
مدیر آموزش و پرورش بیجار در این همایش تجلیل از مادر شهید محمدجعفر رضایی، اقتدار ما در تمامی کشورهای اسلامی مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد.
محسن لطف‌الهی با بیان اینکه عظمت و افتخار ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها به برکت رشادت‌های شهیدان است گفت: یاد شهدا و بازخوانی وصیتنامه  و آرمان‌ها و اهداف شهدا میان جوانان، روحیه شهدت‌طلبی را در آنها تقویت خواهد کرد.
وی افزود: به برکت خون شهدا و رشادت‌های آن دلیر مردان است که امروز هیچ یک از دشمنان جرأت تعدی به گوشه‌ای از خاک کشورمان را ندارند.
لطف‌الهی بیان کرد: هرگاه که از ناملایمات زندگی به ستوه آمدیم می‌توانیم با مطالعه زندگینامه و وصیتنامه شهدا مادران و پدران و خانواده‌های شهدا به آرامش برسیم.
خانواده‌های شهدا نمونه کامل صبر در عصر حاضر هستند
وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا نماد صلابت و بردباری هستند اظهار کرد: تجلیل از خانواده‌ها و مادران شهدای گرانقدر کوچکترین کاری است که در برابر رشادت و از خودگذشتگی‌های آنان می‌توان انجام داد.
مدیر آموزش و پرورش بیجار تصریح کرد: خانواده‌های شهدا کوه‌های استقامت و بردباری و نمونه‌های کامل صبر در عصر حاضر هستند.
وی با اشاره به گروه «ما سیزده نفر» دانش‌آموزان بسیجی که با خلوص نیت به جبهه حق علیه باطل شتافتند گفت: پدران و مادران شهدای گروه «ما 13 نفر» آن آسمانی‌هایی که اسطوره و افسانه نبودند بلکه واقعیت محض بودند نمونه‌های کامل از خود گذشتگی و درسی برای تمرین صبر و استقامت هستند.
در پایان این مراسم از اختر زمانی مادر شهید محمدجعفر رضایی که زندگینامه و مظلومیتش دست مایه ساخت فیلم شیار 143 برگزیده جشنواره فجر و نگاشتن رمان‌های اختر و رزهای تلواسه و چشم سوم به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار شد؛ و مادر شهید بزرگوار محمد جعفری خودلان و پدر شهید حبیبی با اهدای لوح یادبودی تجلیل و قدردانی شد.
"گزارش از: شهربانو مرادی"
 
۱۱ اسفند ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید